آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

صندوق جهانی پول از اصلاحات اقتصادی در افغانستان استقبال کرد

بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول( IMF) پس از ارزیابی تعهدات حکومت افغانستان، چهارمین دور اصلاحات مالی و اقتصادی افغانستان را موفقانه ارزیابی کرده است.


بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول( IMF) پس از ارزیابی تعهدات حکومت افغانستان، چهارمین دور اصلاحات مالی و اقتصادی افغانستان را موفقانه ارزیابی کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، شاخص‌های جمع‌آوری عواید ملی، اصلاحات در ترتیب بودجه ملی، حفظ ثبات مالی و رشد اقتصادی، نرخ تورم، ذخایر اسعاری کشور، مبارزه علیه فساد و استحکام مالی افغانستان؛ در این دور مورد ارزیابی قرار گرفته است.
داکتر همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد رییس‌ جمهور غنی در امور زیربناها و خلیل صدیق رییس بانک مرکزی کشور، امروز (دوشنبه، ۱۹ قوس) در یک کنفرانس خبری نتایج چهارمین دور ارزیابی صندوق بین‌المللی پول را در باره اصلاحات مالی واقتصادی حکومت به رسانه‌ها گزارش دادند.
سرپرست وزارت مالیه با استقبال از تمدید فعالیت‌های صندوق بین‌المللی پول در افغانستان گفت: بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول پس از ارزیابی تعهدات حکومت افغانستان، چهارمین دور اصلاحات مالی و اقتصادی افغانستان را موفقانه ارزیابی نموده و فعالیت‌های این صندوق را تا پایان سال مالی ۱۳۹۸ تمدید کرده است.
در همین حال، رییس بانک مرکزی کشور با ابراز خرسندی از تکمیل به موقع تعهدات افغانستان، تمجید صندوق بین‌المللی پول را از تلاش‌های افغانستان در زمینه حفظ ثبات اقتصادی، حفظ تورم در سطح پایین، ازدیاد ذخایر اسعاری و استحکام نظامی مالی، با توجه به وضعیت کنونی کشور، موفقیت بزرگ برای حکومت دانست.
وی با توجه به گزارش صندوق بین‌المللی پول گفت:« با وجود کاهش چشم‌گیر ارزش پول کشورهای منطقه، ارزش اسمی پول افغانی در ماه اکتوبر ۲۰۱۸ در حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده است که کمترین کاهش را در مقایسه با کشورهای منطقه نشان می‌دهد.»
با این همه، کاهش ارزش پول ملی در کشور در برابر ارزهای مهم جهانی، ضربه شدیدی به اقتصاد ضعیف کشور وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا