آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

صنعت توریزم باعث ریشه‌کن کردن تروریزم می‌شود


رییس‌جمهور در سیمینار تاثیرات توریزم بر اقتصاد کشور اعلام کرد که برای بهبود شرایط اقتصادی باید از مواهب طبیعی کشور به نحو درست استفاده کنیم و از ثروت داشته‌مان به خوبی بهره بگیریم.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور در این نشست که با حضور مقامات عالی کشور و سفرای کشورهای خارجی در ارگ ریاست جمهوری کشور برگزار شد، اعلام کرد که ملت ما در طول تاریخ محل تلاقی تمدن‌ها و فرهنگ‌های غنی بوده است.
وی هم‌چنین گفت: افغانستان مسیر تجارت غرب و شرق است، جاده ابریشم از جغرافیای افغانستان فعلی می‌گذشته و ما دارای تاریخ ۲۵۰۰ ساله هستیم.
رییس‌جمهور هم‌چنین تاکید کرد، راه‌هایی که در گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بود اما متاسفانه امروزه این راه‌ها از یادها رفته است و ما برای این‌که به پیشرفت اقتصادی برسیم باید این راه‌ها را که از مناطق مرکزی افغانستان عبور می‌کردند دوباره احیا کنیم.
وی هم‌چنین اعلام کرد که با توافق با هیئت‌های باستان‌شناسی کشورهای دیگر می‌خواهیم، نقشه باستانی جاده‌های افغانستان را دوباره باسازی کنیم.
وی افزود که تجارت در گذشته باعث اتحاد اقوام و ملیت‌های مختلف در غرب و شرق دنیا بوده و افغانستان نیز از موضوع بی‌نصیب نبوده است.
رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد که صنعت توریزم در کشور می‌تواند تروریزم را در افغانستان و منطقه ریشه‌کن کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا