آخرین اخباراجتماع

ضرب و شتم خبرنگار«آریانا بلخ» توسط پولیس

شب گذشته خبرنگار تلویزیون آریانا بلخ در مزار شریف حین پوشش برنامه آتش‌بازی، از سوی پولیس مورد ضرب وشتم قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری دید، بشیر انصاری، رییس تلویزیون آریانا بلخ در مزار شریف می‌گوید: شب گذشته بشیر عطایی، خبرنگار، و ولید صدیقی، تصویر بردار شبکه آریانا، زمانی که مشغول پوشش برنامه‌های نوروزی و مراسم آتش‌بازی بودند، از سوی یکی از منصوبین پولیس نظم‌عامه بلخ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وسایل شان شکستانده شد .

به گفته انصاری، سرباز پولیس، بدون هیچ مقدمه‌ای خبرنگار آریانا را با سیلی هدف قرار داده و کمره فیلم‌برداری‌اش را شکسته است.

از سوی دیگر، دفتر نی(حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان) با نشر اعلامیه‌ای، این رویداد را غیرقانونی دانسته و خواستار پیگیری جدی این قضیه از سوی پولیس بلخ شده‌است.

در اعلامیه دفتر نی آمده است: پولیس که خود تطبیق‌کننده قانون است، نباید ناقض قانون باشد. در اعلامیه از مسئولین بلخ خواسته تا سرباز خاطی را هرچه زودتر محاکمه و مجازات کنند .

این اولین رویداد خشونت علیه خبرنگاران در اولین روز سال جدید است. در سال گذشته  که خونین‌ترین سال برای کار خبرنگاری دانسته شده بود، بیش از ۱۰۰ قضیه خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده بود.

۱۴ مورد این قضایا به قتل خبرنگاران انجامیده بود که بخشی از این قضایا توسط منصوبین پولیس انجام یافته بود.

گفتنی است که مسئولین حمایت‌کننده رسانه‌ها در کشور، افغانستان را بعد از سوریه، دومین کشور خطرناک برای کار خبرنگاری عنوان کرده بودند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا