آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

ضرب و شتم پناهجویان معترض افغانستانی از سوی پولیس ترکیه

خبرگزاری دید: پناهجویان افغانستان ساکن ترکیه که نسبت به وضعیت نامناسب پناهجویان در این کشور اعتراض داشتند، از سوی پولیس ترکیه با خشونت مواجه شدند.

پولیس ترکیه اعتراض پناهجویان افغانستانی را به خشونت کشیده و شماری از آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.
گفته می‌شود که ده‌ها نفر از پناهجویان افغانستانی، عمدتاً هزاره‌تبار، توسط پولیس ترکیه در شهر ازمیر این کشور بازداشت شده‌اند.
یکی از این پناهجویان به رسانه‌ها گفته که از دو روز پیش تاکنون دستکم ۲۰۰ پناهجو در یک پاسگاه پولیس ترکیه نگهداری می‌شوند و به آب‌وغذای مناسب دسترسی ندارند.
وی افزوده که پولیس ترکیه به پناهجویان تنها در برابر دوربین خبرنگاران نان‌ و آب می‌دهند.
این پناهجو گفت امروز (شنبه، ۲۴ ثور) زمانی‌که پناهجویان دست به اعتراض زدند، از سوی پولیس ترکیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
وی افزوده که پولیس ترکیه به‌روی شماری از پناهجویان، از جمله کودکان و زنان گاز اشک‌آور پاشیده است. این پناهجو همچنین گفت که یک زن نیز بر اثر پرتاب سنگ توسط پولیس ترکیه زخمی شده است.
از خشونت پولیس ترکیه در برابر پناهجویان افغانستانی ویدیوهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در یکی از این ویدیوها چهره‌ زنی خون‌آلود دیده می‌شود که در حال فریاد است.
ترکیه گذرگاه پناهجویان از جمله شهروندان افغانستان به کشورهای اروپایی است. پس از تسلط طا-لبان، مهاجرت شهروندان افزایش یافته که بخشی از آن‌ها از طریق مرز ایران ترکیه را در پیش گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا