آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت دفاع:

طالبانی که به شهرها آمده بودند، به جبهه برنگشته‌اند


وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیمی از هزاران عضو طالبان که در روزهای آتش‌بس، به مراکز شهرها از جمله کابل پایتخت آمده بودند دوباره به جنگ برنگشته و در شهرها باقی مانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد رادمنش سخنگوی این وزارتخانه همچنین می‌گوید تنها در پایتخت حدود ۲۴۰۰ عضو طالبان وارد شده بودند.
سخنگوی وزات دفاع می‌گوید که طالبان هنگام وارد شدن به کابل در ورودی شهر ثبت ‌نام شدند و آمار دولتی نشان می‌دهد که نیمی از آن‌ها در پایتخت باقی مانده‌اند.
به گفته آقای رادمنش، در دیدار کارمندان نهادهای استخباراتی با برخی از این افراد طالبان، آنها گفته‌اند که «می‌خواهند زندگی صلح آمیز داشته باشند.»
سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به این سوال که چه اطمینانی وجود دارد که طالبان باقی‌مانده امنیت پایتخت را برهم نزنند، گفت: «ما همه آمادگی‌های لازم را داریم. اگر کدام تهدیدی باشد نیروهای امنیتی آنرا خنثی خواهد کرد.»
این در حالی است که پیش از این، شماری از آگاهان مسایل امنیتی، از جمله امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی، نسبت به پیامدهای امنیتی خطرناک ورود بی‌رویه هزاران طالب مسلح به شهرها از جمله کابل، هشدار داده بودند.
دولت هفته گذشته به نیروهای امنیتی دستور داد تا از ۲۷ رمضان تا روز پنجم عید فطر در جنگ علیه طالبان آتش‌بس کنند.
در سه روز عید فطر شماری از افراد طالبان به شهرها آمده، در قلمرو حکومت افغانستان همراه با نیروهای امنیتی و مردم عید را تجلیل کردند.
دو روز پیش، رییس‌ جمهور در یک پیام ویدیویی تمدید آتش‌بس سراسری را با طالبان اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا