آخرین اخبارافغانستان

طالبان: آنانی‌که پایه‌های برق را در فاریاب انفجار دادند مجازات می‌شوند


باشندگان شهر میمنه و ولسوالی‌های پشتون‌کوت، خواجه سبزپوش، شیرین‌تگاب و دولت‌آباد ولایت فاریاب از طالبان می‌خواهند که مانع ترمیم پایه برق نشوند.
دو شب پیش یک پایه برق در ولسوالی شیرین‌تگاب با انفجار ماین منهدم شد.
رهبری طالبان در فاریاب مسوولیت انهدام پایه را به عهده گرفته، گفتند که اگر حکومت از هدف قرار دادن محلات مسکونی و افراد ملکی در منطقه “سرحوض” دست برندارند، کم‌ازکم ۱۰۰ پایه را تخریب، شاهراه‌ها را اخلال و شهر را تحریم می‌کنند.
سید انور سادات، والی فاریاب هدف قرار گرفتن محلات مسکونی و افراد ملکی توسط نیروهای امنیتی را رد کرده گفت که به طالبان تلفات سنگین وارد شده و تعداد زیادشان محاصره‌اند که می‌خواهند با وارد کردن فشار و تخریب پایه‌های برق از ساحه فرار کنند.
اما قاری یوسف احمدی، سخنگوی رهبری طالبان می‌گوید که آن‌ها به هیچ مسوول ولایتی‌شان در فاریاب دستور تخریب پایه و قطع لین برق، سرک و سایر تاسیسات عام‌المنفعه را نداده‌اند، ممکن است گروه‌های دیگر بخاطر بدنامی طالبان پایه برق را انفجار داده باشند.
باشندگان فاریاب می‌گویند که تخریب پایه و قطع لین برق قطعاً مخالف آموزه‌های اسلامی است، طالبان نباید بخاطر منافع گروهی و جنگی‌شان مردم را زیر فشار قرار داده، کار و فعالیت شان‌را به رکود مواجه و چرخ زندگی را متضرر سازند.
آنان گفتند که با قطع کردن برق دولت خساره‌مند نمی‌شود، تمام ارگان‌ها و مقامات حکومتی جنراتور دارند، کسی که ندارد ملت بیچاره و مظلوم است که بین دو قدرت و دو سنگ آسیاب قرار گرفته‌اند.
سیدعبدالحمید، رییس برق فاریاب می‌گوید: در منطقه تهدید وجود دارد تا زمانی‌که امنیت تامین نشود پرسونل برق نمی‌توانند کار کنند.
وی گفت که، علاوه بر تاسیسات شغلی و دکاکین، برق حدود ۵۴هزار خانواده در شهر میمنه و چهار ولسوالی فاریاب قطع گردیده است. هر زمانی‌که امنیت ساحه گرفته شود نصف شب هم باشد حاضر است با پرسونل برشنا پایه را نصب و لین برق را وصل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا