آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

صدیقی:

طالبان اراده‌ای برای صلح ندارند

سخنگوی رییس جمهور می‌گوید که خشونت‌های اخیر از سوی نیروهای هراس‌افکن و طالبان، پروسه صلح را آسیب می‌رساند وقابل نکوهش است.

سخنگوی رییس جمهور می‌گوید که خشونت‌های اخیر از سوی نیروهای هراس‌افکن و طالبان، پروسه صلح را آسیب می‌رساند وقابل نکوهش است.
به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی که در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می کرد، ضمن نکوهش حمله اخیری که در نتیجه آن شماری از دادستانان حین اجرای وظیفه کشته شدند، افزود: خشونت به هر میزانی که باشد، به زندگی مردم افغانستان و تلاش‌های صلحی که حکومت و مردم افغانستان در پیش گرفته‌اند، آسیب می‌رساند.
او تأکید کرد به هر میزانی که خشونت‌ها از جانب طالبان افزایش یابد، باور مندی مردم نسبت به تعهد طالبان به پروسه صلح ضعیف می‌شود.
سخنگوی رییس جمهور گفت: راه‌اندازی صدها حمله از سوی طالبان در یک هفته اخیر نشاندهنده آن است که این گروه با افزایش حمله‌های شان هنوزهم به خواست مردم افغانستان که بر قراری صلح پایدار وختم خشونت در افغانستان است، تعهد ضعیف دارند.
صدیقی گفت، تعهد ضعیف طالبان در قبال صلح خواهی مردم افغانستان در حالیست که دولت گام‌های مهم، بزرگ واساسی برای صلح برداشته است.
او افزود: هر اقدامی که در قسمت صلح نیاز بود، از سوی رهبری حکومت افغانستان صورت گرفته است و دولت همچنان تعهد داده تا جنگ به گونه دایمی خاتمه پیدا کند.
سخنگوی رییس جمهور با تأکید برآن که حکومت افغانستان آمادگی‌ها را برای وارد شدن به مرحله مذاکره گرفته وگام های مهمی در این راستا برداشته است، افزود: توقع حکومت، انتظار مردم افغانستان وجامعه جهانی از طالبان نیز این است که آنها هم در تناسب با اقدامات دولت افغانستان گام بردارند، تعهد خود را برای صلح نشان بدهند، از افزایش خشونت‌ها دست بکشند و وارد پروسه مذاکره شوند تا یک راه حل سیاسی جستجو شود و جنگ خاتمه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا