آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

طالبان ارزیابی سند « توافق نهایی» با امریکا را آغاز کرده‌اند

یک منبع از دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده است، در صورتی که در مسوده توافق‌نامه با امریکا تغییراتی ایجاد شود، نیاز به نشست بعدی نمایندگان دو طرف است.
یک منبع دفتر طالبان در دوحه قطر، روزچهارشنبه (۲۳ اسد) گفته که گفت‌وگوهای درون گروهی پس از پایان عید شروع شده؛ هم میان اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه و هم به سطح رهبری طالبان.
به گفته این منبع، گروه طالبان تا دو روز دیگر تصمیم نهایی‌اش را در مورد «توافق نهایی» با امریکا خواهد گرفت.
پس از پایان دور هشتم مذاکرات میان زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان در( ۱۲ آگست) در دوحه قطر، هر دو طرف اعلام کردند که باید با رهبری خود درباره آخرین تصمیم گفت‌وگو کنند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان پس از این نشست در توییتی نوشت که موافقه کردیم در مورد اقدامات آینده هردو جانب با رهبری خویش مشورت نماییم.
زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پیش از سفر به دوحه برای مذاکرات دور هشتم با طالبان، گفت ما نقش خود را ایفا خواهیم کرد و توافقنامه‌‌ای را که ماه‌ها رویش کار کردیم به نتیجه می‌رسانیم ولی در دور هشتم هم دو طرف نتوانستند به توافق نهایی برسند.
ریاست جمهوری افغانستان پیش از این، از تشکیل هیئت ۱۵ نفری مذاکره‌کننده با طالبان خبر داد اما همزمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در اولویت قرار داده و مصمم است تا بیش از یک ماه دیگر آن را برگزار کند.
محمد اشرف غنی در سخنرانی‌اش پس از نماز عید اشاره کرد که حکومت در آخرین مرحله مدت قانونی‌اش قرار دارد و نمی‌تواند در مورد صلح تصمیم بگیرد.
گروه طالبان برگزاری انتخابات را تلاشی خوانده است برای تخریب پروسه صلح.
این مطالب را یک منبع از دفتر سیاسی طالبان به بی بی سی گفته است.
با این همه، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری گفته مذاکرات میان‌افغانی پس از انتخابات در ششم ماه میزان آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا