آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

طالبان از آغاز«عملیات بهاری» خبر دادند


گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای از آغاز عملیات بهاری ‘منصوری’ خبر داده است.
گروه طالبان گفته است که با توجه به دستاوردهای‌شان در زمان رهبری ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان، نام “منصوری” را برای عملیات بهاری امسال‌شان انتخاب کرده‌اند.
به نقل از بی‌بی‌سی، آنها با اشاره به پیروزی جهاد در مقابل اتحاد شوروی و کمونیزم در روز هشتم ثور گفته‌اند به همین دلیل عملیات‌شان امروز آغاز شده‌است.
طالبان گفته است، در جریان این عملیات در دو بخش ملکی و نظامی فعالیت خواهند کرد؛ در بخش ملکی در ساحات تحت کنترل‌شان “واحدهای اداری نظام‌شان” را فعال خواهند کرد و به جلب و جذب نیرو می‌پردازند و در بخش نظامی به حملات نظامی‌شان به گونه جنگ‌های چریکی و انفجارات ادامه خواهند داد.
در اعلامیه طالبان آمده است “در عملیات منصوری، مجاهدان مکلف خواهند بود که حتی الامکان، چنان ترتیبی را انتخاب کنند که در ضمن عملیات، به حفاظت از جان و مال غیرنظامیان توجه جدی صورت گیرد. ”
در همین حال، اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید، اظهارات طالبان تنها تبلیغات و برای تخریب اذهان عامه است؛ آنها می‌کوشند به مردم حضور خود را نشان دهند.
وی به عملیات “عمری” طالبان که سال گذشته راه اندازی شده بود، اشاره کرد و افزود آنها سال گذشته نیز ادعا کرده بودند که شماری از ولایات و ولسوالی‌های این کشور را تسخیر خواهند کرد، اما به هیچ یک از اهداف‌شان نرسیدند.
خبر آغاز عملیات بهاری طالبان در حالی منتشر می‌شود که دولت افغانستان نیز هفته گذشته آغاز عملیات بهاری “خالد” را اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا