آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

طالبان: از امریکا خواستیم در امور داخلی ما دخالت نکند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه دولت موقت طا-لبان گفت: برای بازگشایی فصل جدیدی از روابط میان کابل و واشنگتن با هیئت امریکایی گفت‌وگو کردیم.


امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طا-لبان که برای نشست دو روزه با هیئت امریکایی در قطر به‌سر می‌برد، درباره دیدار امروز هیئت طا-لبان با طرف‌های امریکایی گفت: برای بازگشایی فصل جدیدی از روابط میان کابل و واشنگتن با هیئت امریکایی گفت‌وگو کردیم.
وی در گفت‌وگو با الجزیره، افزود: ما از طرف امریکایی خواستیم که ممنوعیت ذخایر بانک مرکزی را لغو کند.
متقی ادامه داد: امریکا واکسن های ضد کرونا را در اختیار مردم افغانستان قرار می‌دهد.
وزیر خارجه دولت موقت طا-لبان خاطرنشان کرد: ما از طرف امریکایی خواستیم به حاکمیت حریم هوایی افغانستان احترام بگذارد و در امور ما دخالت نکند.
همچنین «احمدالله وثیق»، عضو کمیته فرهنگی طا-لبان نیز که در هیئت اعزامی طالبان به قطر حضور دارد، درباره مذاکرات هیئت طالبان و امریکا گفت: هیئتی از دولت افغانستان به دوحه امروز با مقامات امریکایی مذاکره کرد.
وی گفت که وزیر خارجه طا-لبان در این دیدار به طرف امریکایی گفته که تضعیف دولت افغانستان به نفع افغانستان و جهان نیست و طالبان خواهان روابط مثبت با جهان است.
وثیق درباره جزئیات این مذاکرات نیز گفت: این نشست بر اجرای توافق دوحه متمرکز است و طرف امریکایی وعده داده که به افغانستان کمک‌های بهداشتی فراهم کند.
مذاکرات بین دو طرف تا پایان امروز ادامه دارد و فردا از سر گرفته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا