آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهحکومت

طالبان از بررسی مالیات ده درصدی بر کارت‌های مبایل خبردادند

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت مخابرات طالبان می‌گوید که مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های مبایل توسط این گروه بررسی می‌شود.


وزارت مخابرات طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نجیب‌الله حقانی این موضوع را امروز پنج‌شنبه( ۲۵ سنبله) در دیدار با مسئولان اداره‌ تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) مطرح کرده است.
به نقل از خبرنامه، او گفته است که برخی نگرانی‌ها در مورد شرکت‌های مخابراتی از جمله جمع‌آوری مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های مبایل در نزد مردم وجود دارد که باید این موارد بررسی و در باره‌ آن‌ها به مردم وضاحت داده شود.
سرپرست وزارت مخابرات طالبان افزوده است که افزون بر این مورد، سرعت، کیفیت و قیمت خدمات شبکه‌های مخابراتی نیز توسط این گروه بررسی می‌شود.
مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های مبایل در ماه میزان سال ۱۳۹۴ وضع شد. معصومه‌ خاوری وزیر مخابرات دولت پیشین در تاریخ ۷ حوت سال گذشته اعلام کرده بود که به‌گونه‌ اوسط در هر سال ۴.۴۶ میلیارد افغانی از مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های مبایل جمع‌آوری می‌شود.
خانم خاوری در تاریخ ۲۱ ثور سال جاری هم گفت که از زمان وضع مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های مبایل تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد افغانی جمع‌آوری شده است.
مالیات ده درصدی بر کریدت‌کارت‌های مبایل توسط سیستم ریال‌تایم جمع‌آوری و نظارت می‌شود.
قراداد سیستم ریال‌تایم در ماه حوت سال ۱۳۹۷ خورشیدی، با شبکه‌های خارجی «بوستوس گروپ» و «لیترو سرویس» امضا شد. پس از آن بارها مسئولان در وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی دولت پیشین از تأخیر در فعال‌شدن این سیستم خبر دادند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا