آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان از بی نتیجه بودن مذاکرات در پنجشیر خبر داده‌اند

یکی از مقامات بلندپایه طالبان در پیامی گفته است که مذاکرات برای حل معضل پنجشیر تاکنون بی‌نتیجه مانده است. امیرخان متقی ریییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان گفته که با وجود تلاش‌های زیاد جبهه پنجشیر تمایلی به حل این مسئله از طریق گفت‌وگو ندارد.


امیرخان متقی رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، در پیامی اخیراً گفت که با وجود تلاش‌های زیاد، جبهه پنجشیر تمایلی به حل این مسئله از طریق گفت‌وگو و توقف جنگ ندارد.
به گفته وی، آرامش و شادی در کل افغانستان وجود دارد، اما پنجشیر از این آرامش و خوشبختی محروم شده است.
وی از مردم پنجشیر خواست با یکدیگر مشورت کنند و به فرماندهان جنگ بگویند که اکنون که امریکا و ناتو از افغانستان خارج شده‌اند بهتر است از طریق مذاکره شرایط را بهبود دهند در غیر این صورت این اتفاق نخواهد افتاد.
وی بار دیگر تاکید کرد که اگر مسئله پنجشیر از طریق گفت‌وگو حل شود، عزت و دارایی همه در امان خواهد بود.
وی در این پیام گفت: بارها از طرق مختلف و در شهرستان‌های مختلف با رهبران پنجشیر گفت‌وگو صورت گرفته که تاکنون این موضوع به نتیجه نرسیده است.
متقی تاکید کرد: طالبان هنوز تلاش دارد که این موضوع از طریق مسالمت آمیز به پایان برسد.
این در حالی است که روز گذشته همزمان با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر گزارش داده‌اند که طالبان به این ولایت حمله کرده اما حملاتشان دفع شده است.
این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که طالبان از ابتدای حضور در کابل، اعلام کردند قصد دارند موضوع پنجشیر را با مذاکره و گفت‌وگو حل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا