آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عبدالله در سالیاد عبدالمطلب بیگ:

طالبان از راه جنگ پیروز نمی‌شوند

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که طالبان باید بدانند که از طریق جنگ بر مردم افغانستان پیروز شده نمی‌تواند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که طالبان باید بدانند که از طریق جنگ بر مردم افغانستان پیروز شده نمی‌تواند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که امروز جمعه،( ششم جدی) در مراسم گرامی‌داشت از هشتمین سالیاد ترور عبدالمطلب بیگ عضو پیشین مجلس نمایند‌گان صحبت می‌کرد، طالبان از راه جنگ نمی‌تواند بر مردم افغانستان پیروز شود.
عبدالله عبدالله تأکید کرد که نباید فرصت‌هایی که برای برقراری صلح فراهم می‌شود، هدر برود.
او با اشاره به تلاش‌های جاری برای برقراری صلح گفت، تنها راه حل پایان جنگ مذاکره است و گروه طالبان باید بداند که از طریق جنگ بر مردم افغانستان پیروز شده نمی‌توانند.
عبدالله عبدالله آغاز مذاکرات مستقیم را یگانه راه حل پایان جنگ افغانستان یاد کرد.
او توضیح داد که گروه طالبان باید با نمایندگان همه مردم به صورت مستقیم گفت‌وگو و مذاکره‌ کند و به باور عبدالله عبدالله این تنها راه حل است.
این در حالی است که گروه طالبان تاکنون حاضر به گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان نشده است.
مذاکرات این گروه با امریکا از یک سال پیش آغاز شد. در این گفت‌وگوها نمایند‌گان حکومت افغانستان حضور نداشته‌اند.
در حال حاضر مذاکرات امریکا و گروه طالبان در قطر متوقف است و دلیل آن نیز مشورت‌های بیش‌تر گفته شده است. هم‌زمان با این، یک هیئت از دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر به پاکستان رفته است تا با رهبران‌شان در مورد آتش‌بس گفت‌وگو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا