آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان از مردم خواست در لویه‌جرگه مشورتی شرکت نکنند

همزمان‌با تلاش‌ها برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح در ماه آینده‌ خورشیدی، گروه طالبان از مردم خواسته در این جرگه شرکت نکنند.

همزمان‌با تلاش‌ها برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح در ماه آینده‌ خورشیدی، گروه طالبان از مردم خواسته در این جرگه شرکت نکنند.
ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، با نشر اعلامیه‌ای لویه‌جرگه مشورتی صلح را نمایشی و جعلی خوانده و گفته است که حکومت افغانستان با برگزاری این جرگه «اشغال امریکایی»ها در افغانستان را تداوم می‌بخشد.
گروه طالبان در این اعلامیه برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح را مشابه به جرگه‌های دوران شوروی و سال ۲۰۱۳ میلادی دانسته است.
لویه‌جرگه مشورتی در سال ۲۰۱۳ به‌ منظور مشوره‌دهی مردم به امضای پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن برگزار شده بود.
در پایان این جرگه مردم به امضای پیمان امنیتی کابل – واشنگتن رای مثبت دادند، اما حامد کرزی رییس‌ جمهوری پیشین این پیمان را امضا نکرده و به حکومت کنونی واگذار کرد.
در اعلامیه‌ طالبان گفته شده:«در ۱۸ سال گذشته، هدف از دسیسه‌های گوناگون اداره‌ کابل تحت عنوان لویه‌جرگه‌ها، بقای اشغال، تداوم اداره‌ غرق در فساد اداری و اخلاقی و تحقق تتیمه‌های اشغال بوده و است.»
گفتنی است که لویه جرگه مشورتی صلح قرار است با حضور دو هزار و ۵۰۰ نماینده از تمام ولایات کشور به تاریخ نهم ثور در کابل برگزار شود. هدف از برگزاری این لویه جرگه مشوره‌دهی در امور صلح به دولت گفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا