آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان از نهایی شدن تصمیم‌ها روی ایجاد حکومت جدید خبردادند

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان می‌گوید که تمامی تصمیم‌گیری‌ها روی ایجاد حکومت جدید نهایی شده است.


ذبیح‌الله مجاهد این مطلب را امروز دوشنبه( ۱۵ سنبله) در یک نشست خبری در کابل بیان کرده و افزود که کار روی برخی مسائل تخنیکی جریان دارد و تلاش می‌شود که حکومت جدید در اسرع وقت اعلام شود.
او گفت که حکومت جدید یک حکومت اسلامی و پاسخ‌گو خواهد بود. او از ارایه‌ جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما در عین حال گفت که تأخیر در اعلام حکومت جدید هیچ ربطی با مسئله‌ ولایت پنجشیر نداشته است.
سخنگوی طالبان در جریان صحبت‌هایش گفت که امنیت در سراسر کشور در حال بهبود است و اکنون زمان کار برای بهبود اقتصاد کشور فرا رسیده است.
مجاهد گفت که طالبان از کمک‌های بشری کشورهای دور و نزدیک به افغانستان استقبال می‌کند، اما اگر این کمک‌ها به ‌منظور دخالت در امور کشور صورت بگیرد، هرگز آن‌را نمی‌پذیرند.
او در مورد میدان هوایی کابل گفت که امریکایی‌ها به ارزش میلیون‌ها دالر به این میدان خسارت وارد کرده‌اند و ترمیم رادار میدان ممکن است زمان‌گیر باشد.
ذبیح‌الله مجاهد افزود که به‌خاطر بازسازی میدان هوایی کابل گام‌های جدی برداشته شده و تیم‌های فنی از قطر، ترکیه و یک شرکت اماراتی مشغول کار اند تا این میدان به‌زودی برای پروازهای عادی مسافربری آماده شود.
سخنگوی طالبان در مورد فعالیت بندرهای تجارتی نیز گفت که روند صادرات و واردات از این بندرها در حال عادی‌شدن است و فعالیت بانک‌ها نیز با گذشت هر روز عادی می‌شود.
مجاهد در بخشی از صحبت‌هایش گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی که در طول بیست سال گذشته در نظام پیشین آموزش دیده‌اند، دوباره در کنار نیروهای طالبان در نهادهای امنیتی و دفاعی جذب خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا