آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سفیر جان باس:

طالبان از گفت‌وگوهای قطر سوءاستفاده می‌کنند

جان باس سفیر امریکا در افغانستان می‌گوید که طالبان در مورد گفت‌وگوهای صلح دوحه اقدام به تبلیغات سوء و ارائۀ اطلاعات نادرست می‌کنند.


جان باس سفیر امریکا در افغانستان می‌گوید که طالبان در مورد گفت‌وگوهای صلح دوحه اقدام به تبلیغات سوء و ارائۀ اطلاعات نادرست می‌کنند.
جان باس که با گروهی از خبرنگاران در سفارت امریکا صحبت می‌کرد، می‌افزاید که هدف از گفت‌وگوهای صلح دوحه رسیدن به توافقی است که براساس آن درگیری‌ها پایان یافته، دستاوردهای ۱۷ سال گذشتۀ افغانستان حفظ شده و جامعه به عقب برنگردد.
او می‌افزاید، زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان به عنوان یک سیاستمدار حرفه‌‌ای هدایت‌های رییس جمهور و وزیر خارجه امریکا را اجرا می‌کند.
جان باس می‌گوید که هدف طالبان از این تبلیغات سوء، انحراف افکار عمومی از شکست سنگین‌شان در برابر نیروهای امنیتی افغانستان است.
سفیر امریکا می‌افزاید، اگر آن‌ها به جنگ ادامه دهند بیشتر از این خواهند باخت و خونریزی نیز ادامه خواهد یافت. به همین دلیل ما باور داریم که رسیدن به توافق صلح، رنج مردم افغانستان را کمتر خواهد کرد.

او می‌گوید که گفت‌وگوهای نمایندگان امریکا با طالبان در دوحه به معنای جایگزینی گفت‌وگوهای حکومت و مردم افغانستان با طالبان نیست.
به گفتۀ او، گفت‌وگوها روی موضوعات مختلف با طالبان به عهدۀ نمایندگان همه جانبۀ افغانستان است.
سفیر امریکا:«ما با طالبان تنها در مورد دو موضوع به هم پیوسته که به گونۀ مستقیم روی نیروهای نظامی و سیاست‌های امریکا تاثیر می‌گذارد، صحبت می‌کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا