آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

سیدعلی‌رضا محمودی:

طالبان اگر کوچک‌ترین اراده‌ای برای صلح داشته باشند، آتش‌بس می‌کنند

سیدعلی رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان می‌گوید، سطح امتیازدهی به طالبان هم از سوی حکومت افغانستان و هم از سوی ایالات متحده امریکا، بالا برده شد، زندانیان برجسته این گروه از زندان‌های حکومت و زندان‌های بین‌المللی آزاد شدند. برای همین، اکنون توقع شان نیز بلند رفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، سیدعلی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی طلوع‌نیوز گفت: گروه طالبان ارداه و نیتی برای آمدن صلح در افغانستان ندارد. اگر کوچک‌ترین اراده‌ای برای صلح می‌داشتند؛ به آتش‌بس تن می‌دادند.
آقای محمودی تصریح کرد که طالبان با کشتن و بستن مردم افغانستان به گلوله، می‌خواهند در مذاکرات صلح امتیاز به دست آورند.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان اضافه کرد که سطح امتیاز‌دهی به طالبان بالا برده شد، زندانیان شان از زندان‌های دولت افغانستان و زندان‌های بین‌المللی آزاد شدند، برای همین، توقع آنان نیز بلند رفته است.
از جانب دیگر، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در دیدارهای جداگانه با هیئت مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه، آن‌ها را تشویق کرده‌ است که هرچه سریع‌تر روی یک نقشه سیاسی و آتش‌بس جامع توافق کنند.
پیش‌تر از سفر پمپئو به قطر و دیدارش با هیئت مذاکره‌کننده دولت و طالبان گزارش شد که دو طرف روی کلیات کارشیوه مذاکرات صلح به توافق رسیده‌اند و بن‌بست این مذاکرات شکسته است.
آقای محمودی با اشاره به توافق دو طرف روی کارشیوه مذاکرات میان‌افغانی، گفت امیدوار است این توافق در عمل پیاده شود و هرچه سریع‌تر مذاکرات میان دو طرف شروع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا