آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماینده ملکی ناتو:

طالبان باید به خواست مردم افغانستان احترام بگذارند

نیکولاس کی نماینده ملکی ناتو در افغانستان، از گروه طالبان خواسته است که به خواست مردم احترام بگذارد.

نیکولاس کی نماینده ملکی ناتو در افغانستان، از گروه طالبان خواسته است که به خواست مردم احترام بگذارد.
به گزارش خبرگزاری دید، او هم‌چنان گفته است که مردم افغانستان خواهان برقراری صلح و کاهش خشونت در کشورشان هستند.
آقای کی در یک پیام ویدئویی که روز جمعه نشر شد، گفته است که صلح به «خیر» مردم افغانستان است و این مردم از طالبان انتظار دارند که به درخواست آن‌ها احترام بگذارند.
نماینده ملکی ناتو هم‌چنان از گروه طالبان خواسته است که در نشست بین‌الافغانی صلح با حکومت و دیگر گروه‌های افغانی شرکت کند تا به این ترتیب همه طرف‌ها به تفاهمی برسند که منجر به برقراری فوری صلح شود.
نیکولاس کی تاکید کرده است که ناتو و دیگر متحدان افغانستان از نزدیک با هم کار می‌کنند تا شرایط را برای رسیدن به صلح فراهم کنند. او افزوده است: «همکاران و متحدان ناتو در تعهدات‌شان یک‌پارچه، قوی و استوارند تا به حمایت شان از مردم افغانستان در لحظات تاریخی که منجر به پایان جنگ و تأمین صلح می‌شود، ادامه دهند.»
نماینده ملکی ناتو هم‌چنان گفته است که نیروهای این سازمان به نیروهای امنیتی افغان آموزش و مشوره می‌دهند تا آن‌ها در میدان‌های نبرد، صلح را که خواست مردم افغانستان است، به دست آورند.
نماینده ملکی ناتو در حالی بر ادامه حمایت ناتو از افغانستان برای برقراری صلح و هم‌چنان آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تأکید می‌کند که گروه طالبان تاکنون حاضر به گفت‌وگو با دولت نشده است.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی هفته گذشته در نشستی گفت که گروه طالبان با بهانه‌تراشی مانع برقراری صلح و سبب ادامه جنگ در کشور شده است.
از جانب دیگر، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح به میزبانی قطر برگزار شود. تسهیل کننده این نشست آلمان است. تاکنون زمان دقیق برگزاری نشست بین‌الافغانی معلوم نیست. هم‌چنان حکومت هیئت اشتراک‌کننده در این نشست را مشخص نکرده است. روشن نیست که گروه طالبان با حضور نمایند‌گان حکومت در این نشست موافقت می‌کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا