آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

محمودی:

طالبان با شرایط امریکا صلح نمی‌کنند/ صلح افغانستان نباید با انتخابات ۲۰۲۰ امریکا گره زده شود

سید علی‌رضا محمودی رییس جریان توافق ملی و تغییر می‌گوید که طالبان به هیچ وجه با شرایط امریکا صلح نمی‌کنند و نباید روند صلح افغانستان از سوی امریکایی‌ها با انتخابات ۲۰۲۰ آن کشور گره زده شود.

سید علی‌رضا محمودی رییس جریان توافق ملی و تغییر می‌گوید که طالبان به هیچ وجه با شرایط امریکا صلح نمی‌کنند و نباید روند صلح افغانستان از سوی امریکایی‌ها با انتخابات ۲۰۲۰ آن کشور گره زده شود.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی فعال سیاسی و رییس جریان توافق ملی و تغییر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با طلوع‌نیوز گفت که ترامپ در قضایای مختلف در جهان شکست خورده و اکنون در روند صلح افغانستان به دنبال کسب آبرو در انتخابات آینده امریکا است.
به باور آقای محمودی، ترامپ در مواجه با کوریای شمالی، ایران و قضایای مهم جهان شکست خورده و اکنون می‌خواهد با امضای توافق صلح با طالبان و کاهش هزینه‌های نظامی در این کشور به دنبال کسب اعتبار در انتخابات است.
آقای محمودی تاکید می‌کند که نباید روند صلح افغانستان با انتخابات آینده امریکا گره زده شود و باید امریکا از این کشور خروج مسئولانه داشته باشد.
از سویی هم، این چهره سیاسی خاطرنشان کرد که امریکایی‌ها به هیچ عنوان از افغانستان به صورت کامل خارج نخواهند شد، بلکه در اشکال دیگر حضور خواهند داشت و احتمالاً چند پایگاه خود را حفظ خواهند کرد.
او افزود که طالبان نیز خواستار همکاری امریکایی‌ها در آینده هستند و گفته‌اند که با امریکا روابط دیپلوماتیک می‌داشته باشند. آنان از امریکایی‌ها خواسته‌اند که در بازسازی افغانستان پس از توافق صلح شرکت داشته باشد.
آقای محمودی تصریح کرد که نیروهایی امریکایی در شکل‌های متفاوت به عنوان حافظ سفارت، ان جی او های امریکایی و حضور استخباراتی در افغانستان حضور خواهند داشت.
در همین حال، آقای محمودی با اشاره به نشر لیست هیئت مذاکره کننده حکومت با گروه طالبان، تاکید می‌کند که این هیئت نمی‌تواند از منافع افغانستان مدرن در مواجه با طالبان دفاع نماید.
با این همه، این چهره سیاسی گفت که خروج امریکایی‌ها از افغانستان باید مسئولانه باشد تا تراژیدی دهه نود میلادی بار دیگر تکرار نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا