آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اندرابی:

طالبان برای «جنگی تمام عیار» در سال آینده آمادگی گرفته‌اند

وزیر امور داخله در نشست مجلس نمایندگان می‌گوید که گروه طالبان برای جنگی تمام عیار در سال آینده آمادگی گرفته‌اند، ولی نیروهای امنیتی نیز آماده دفاع هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسعود اندرابی وزیر امور داخله در نشست استجوابیه مجلس نماینده‌گان که امروز دوشنبه(۱۵ جدی) برگزار شد، گفت که همه ساله در زمستان‌ها جنگ‌ کاهش می‌یافت و آمادگی برای جنگ احتمالی سال آینده گرفته می‌شد.

به گفته او، طالبان امسال اما به افراد خود دستور داده‌اند که افغانستان را ترک نکنند و جنگ را ادامه بدهند.
اندرابی گفت که در سال‌های گذشته جنگ‌جویان گروه طالبان به «خانه‌ها و لانه‌های خود در پاکستان» می‏رفتند و از کشتن مردم افغانستان گزارش می‌دادند.
وزیر امور داخله در نشست استجوابیه مجلس نمایند‌گان گفت که طالبان برای جنگ تمام عیار در سال آینده آماده‌ شده‌اند.
اندرابی از ایجاد یک بخش ویژه عملیاتی متشکل از نیروهای امنیت ملی، پولیس ویژه و کماندوهای ارتش خبر داد.
به گفته او، در حالی که نیروهای امنیتی تمام انعطاف و محدودیت‌هایی را که برای رسیدن به صلح وضع شده است، رعایت کرده‌اند، اما برای دفاع نیز آماد‌گی دارند.
اندرابی گفت که در ابعاد مختلف کار می‌شود تا در صورت حمله طالبان حضور چند بعدی نیروهای امنیتی حملات این گروه را به موقع دفع کنند.
محمدمسعود اندرابی توضیح داد که نهادهای امنیتی پس از مذاکرات با طالبان، دور دوم «جنگ و صلح» را تاکنون به خوبی رهبری و مدیریت کرده‌اند و مانع گروه طالبان برای گرفتن شهرها به هدف به دست آوردن امتیاز در میز مذاکره شده‌اند.
او از حملات طالبان در ولایت‌های هلمند و قندهار یاد کرد و گفت که در این حملات حدود یک هزار عضو گروه طالبان کشته شده‌اند.
از جانب دیگر، وزیر امور داخله بار دیگر گفت که پشت حملات هدف‌مند که مسئولیت آن را در مواردی هیچ گروهی بر عهده نمی‌گیرد، گروه طالبان قرار دارد. به گفته اندرابی، کسانی که در پیوند به ترورهای هدف‌مند بازداشت شده‌، اعتراف کرده‌اند که از سوی گروه طالبان مأمور شده‌اند.
وزیر امور داخله هم‌چنان گفت که در بخش تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی تعهدات جهانی وجود دارد و وزارت امور داخله نیز تلاش می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا