آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

دبیرکل ناتو:

طالبان به تعهدات خود عمل کنند/ به حمایت از قوای مسلح افغانستان ادامه می‌دهیم

دبیرکل ناتو در اظهاراتی تازه تاکید کرده که طالبان باید به تعهدات خود نسبت به کاهش خشونت‌ها پابنده باشند. ما باید شاهد کاهش خشونت‌ و جلوگیری از ضعف توافقنامه صلح باشیم.

دبیرکل ناتو در اظهاراتی تازه تاکید کرده که طالبان باید به تعهدات خود نسبت به کاهش خشونت‌ها پابنده باشند. ما باید شاهد کاهش خشونت‌ و جلوگیری از ضعف توافقنامه صلح باشیم.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در یک رشته توییت، توافقنامه صلح را یک فرصت برای طالبان دانسته و تاکید کرده است که این گروه باید به تعهداتی که در توافقنامه صلح داده، پابند باشد.
استولتنبرگ: ما باید شاهد کاهش خشونت و جلوگیری از ضعف توافقنامه باشیم. در بخش‌های آموزش، حمایت مالی، مشوره‌دهی و بودجه به کمک‌های خود با نیروهای افغان ادامه می‌دهیم.
دبیرکل ناتو تصریح کرده که پیام واضع برای طالبان این است که در جنگ پیروز نمی‌شوند و باید به میز مذاکره حاضر شوند.
به گفته استولتنبرگ، آن‌ها همچنین برای کاهش خشونت توافق کردند و سوم این که آن‌ها موافقت کردند که بنشینند و مذاکرات بین افغانستان را آغاز کنند. زیرا در پایان روز تنها راه برای ایجاد صلح در افغانستان این است که یک روند صلح به رهبری و متعلق به افغانستان را در اختیار داشته باشید.
دبیرکل ناتو همچنان در مورد حضور و خروج از افغانستان در کنار نیروهای امریکایی گفته است: ما با هم به افغانستان رفتیم، امور کاری را با هم انجام خواهیم داد و سرانجام روزی نیز با هم خارج خواهیم شد. اما فقط وقتی شرایط فراهم شود و فقط مطمئن شویم که افغانستان دوباره به یک پناهگاه امن برای تروریست‌های بین‌المللی تبدیل نمی‌شود.
این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی بیان می‌شود که پریروز هفده ولایت کشور شاهد آغاز حملات خونین طالبان علیه نیروهای مسلح ملی افغانستان بوده و همچنان نیروهای امریکایی برای اولین بار پس از توافق صلح بر مواضع طالبان حمله هوایی انجام دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا