آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

اتحادیه اروپا:

طالبان به دنبال احیای امارت هستند/ شمار قابل توجه رهبران آن‌ها در پاکستان زندگی می‌کنند

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که بخش قابل توجه رهبران طالبان در پاکستان زندگی می‌کنند و این گروه به دنبال احیای «امارت» است، چه از طریق توافق سیاسی یا با پیروزی نظامی.


به گزارش خبرگزاری دید، توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به تازگی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته است که وی فرصت نکرده تا با سایر رهبران طالبان صحبت کند، چون آن‌ها در پاکستان زندگی می‌کنند و این‌که این گروه به دنبال احیای امارت است.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا در باره صحبت‌های خود با هیئت طالبان گفته است: … ما همچنان می‌دانیم که بخش قابل توجه رهبری طالبان در جای دیگر زندگی می‌کنند و من فرصت گفت‌وگو با آن‌ها را نداشتم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که آیا آن‌ها در پاکستان زندگی می‌کنند، گفت: بلی! در پاکستان زندگی می‌کنند.
توماس نیکلاسن در ادامه پیرامون هدف اولیه طالبان بیان داشته است: هدف نخست (طالبان) برگشت به قدرت یا داشتن سهم قابل توجه در قدرت در افغانستان است؛ این‌که این کار از طریق راه‌حل مذاکره‌ای به دست خواهد آمد یا با پیروزی نظامی. … من فکر می‌کنم تمرکز روی برگشت به چیزی است که آن‌ها در گذشته داشتند: احیای مجدد امارت اسلامی. هرچند از این عبارت کم‌تر استفاده می‌کنند.
به گفته نماینده ویژه اتحادیه اروپا، طالبان می‌گویند که خواهان تحصیل دختران مطابق شریعت و ارزش‌های افغانی هستند، اما از گفت‌وگو در مورد چگونگی و جزئیات آن طفره می‌روند.
گفتنی است که بر بنیاد گزارش‌ها، اعضای طالبان در مناطق تحت کنترول خود دختران را مجبور به ازدواج اجباری با اعضای این گروه می‌کنند و کوچک‌ترین ارزشی به تحصیل دختران قایل نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا