آخرین اخبارافغانستانسیاست

مایکل سمپل:

طالبان به نیروهای خود گفته‌اند ما به پیروزی بزرگی در برابر امریکا دست‌ یافته‌ایم

مایکل سمپل معاون پیشین فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که طالبان به نیروهای خود گفته‌اند ما به پیروزی بزرگی در برابر امریکا دست یافته‌ایم .

مایکل سمپل معاون پیشین فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که طالبان به نیروهای خود گفته‌اند ما به پیروزی بزرگی در برابر امریکا دست یافته‌ایم
به نقل از بی بی سیی، مایکل سمپل معاون پیشین فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و کارشناس مسایل طالبان می‌گوید، طالبان به افراد خود گفته‌اند که امضای توافقنامه با امریکا برای صلح نیست بلکه برای پیروزی بر آن‌ها است.
به گفته آقای سمپل، طالبان به افراد خود گفته‌اند که امضای توافقنامه با امریکا برای صلح نیست بلکه برای پیروزی بر آن‌ها است.
وی همچنان گفته است این زبان خصمانه‌ که طالبان اختیار کرده‌اند، گفت‌وگوها را برای صلح دایمی و مذاکرات بین‌الافغانی دشوار خواهد ساخت.
او با اشاره به این که طالبان گفته‌اند ما در برابر امریکا به پیروزی بزرگی دست یافته‌ایم، گفت که مراسم امضای توافق‌نامه، مراسم صلح نیست، بلکه اعلام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است که پس از آن طالبان کنترول دولت افغانستان را در دست می‌گیرند. اگر در هفته‌های آینده قرار باشد گفت‌وگوهای صلحی انجام شود این گفت‌وگوها بسیار دشوار خواهد بود.
با این همه، قابل یاد آوری است که با امضاء طرح کاهش خشونت‌ها برای یک آتش‌بس نسبی بین نیروهای افغانستان، طالبان و امریکا برقرار شده است و اگر این روند تا یک هفته دیگر ادامه پیدا کند، بعد از توافق صلح بین امریکا و طالبان گفت‌وگوهای میان‌افغانی شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا