آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان: تاخیر در خروج آمریکا از افغانستان به‌معنای ادامه اشغالگری است

سهیل شاهین از اعضای مذاکره کننده طالبان در قطر می‌گوید که که تاریخ خروج امریکایی‌ها خط سرخ طالبان است و اگر امریکایی‌ها بخواهند تمدید کنند، به معنی ادامه اشغالگری است.


به گزارش خبرگزاری دید، سهیل شاهین عضو دفتر طالبان در قطر گفت که تاخیر در خروج نیروهای امریکایی‌ها از افغانستان برای ایالات متحده پیامدهایی خواهد داشت و تاریخ تعیین شده، خط قرمز طالبان است.
این در حالی بیان شده که رییس‌ جمهور امریکا گفته نیروهایش برای کمک به علمیات خروج غیرنظامیان، ممکن است پس از ۳۱ آگست هم در کابل بمانند.
شاهین در گفت‌وگو با اسکای نیوز، تاکید کرد ۳۱ اگست خط سرخ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است و این زمان برای امریکا و انگلیس تمدید نخواهد شد و اگر آنها این زمان را تمدید کنند، به معنای گسترش اشغالگری آنهاست و ضرورتی بر این کار نیست.
وی هشدار داد که اگر نیروهای غربی بیش از این زمان در افغانستان بمانند، عواقبی در پی خواهد داشت.
شاهین افزود: این خط سرخ ماست. رییس جمهور بایدن گفته که در ۳۱ آگست همه نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج می‌کند، بنابراین اگر آنها آن را تمدید کنند به این معنی ادامه اشغال‌گری است.
وی همچنین گفت: اگر ایالات متحده یا انگلیس به دنبال زمان بیشتری برای ادامه تخلیه باشند – پاسخ ما منفی است چراکه عواقبی در پی خواهد داشت و این بی‌اعتمادی میان ما ایجاد می‌کند. اگر آنها قصد ادامه اشغال را داشته باشند با واکنش ما مواجه خواهند شد.
شاهین همچنین مدعی شد که مردم از ترس فرار نمی‌کنند و این امر صرفا «مهاجرت اقتصادی» است.
وی افزود که «اخبار جعلی» وجود دارد که مدارس دخترانه بسته می‌شوند در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان خانه به خانه می روند و مردمی را که کارمندان سابق دولت هستند، تهدید می‌کنند.
این عضو دفتر طالبان همچنین گفت: زنان ملزم به داشتن حجاب خواهند بود و می‌توانند به کار و تحصیل خود ادامه دهند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که بوریس جانسون در حال آماده شدن برای ملاقات با رهبران کشورهای گروه ۷ برای فشار آوردن بایدن به عقب انداختن خروج نیروهای امریکایی است.
بریتانیا می‌خواهد این هفته تعداد حمل و نقل هوایی خود در کابل را به ۱۲۰۰۰ نفر افزایش دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا