آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

سید علی‌رضا محمودی:

طالبان تلاش دارند یک جریان سوم در افغانستان ایجاد کنند

سید علی‌رضا محمودی از سیاسیون کشور می‌گوید گروه طالبان در تلاش است تا یک جریان سوم و در عین حال متمایل به این گروه را در داخل افغانستان راه‌اندازی کند تا از این طریق بتواند در بین مردم برای خود مشروعیت کسب کند.

به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی از فعالان سیاسی کشور این مطلب را در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی طلوع‌نیوز مطرح کرد. او با اشاره به عملکرد گذشته گروه طالبان، گفت: طالبان آنچه را که در گذشته انجام دادند، نزد مردم مشروعیت ندارد، عملکرد این گروه در یکاولنگ، شمالی، مزارشریف و دیگر جاها چه بوده؟ مردم افغانستان در باره همه این‌ها از طالبان پرسان می‌کنند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: گروه طالبان در تلاش است تا یک جریان سوم و در عین حال متمایل به این گروه را در داخل افغانستان راه‌اندازی کند تا از این طریق بتواند در بین مردم برای خود مشروعیت کسب کند.

او فضای امروز افغانستان را فضای پرسشگر خوانده و بیان داشت: نسل امروز و فضای امروز افغانستان فضای پرسشگر است، امروز رسانه‌ها و فضاهای مجازی پر است از نقد عملکرد مسئولان حکومتی، طالب هم باید بیاید این فضا را بپذیرد و به نسل پرسشگر پاسخ داهد.

آقای محمودی با اشاره به دستاوردهای بیست‌سال اخیر در کشور گفت: وقتی ما دستاورد می‌گوییم، دستاورد چهارتا بلدنگ نیست، سرمایه مردم افغانستان فعلاً همین فضای پرسشگر است که خلق شده است. از سویی هم، او تصریح کرد: چیزی که در شرایط حاضر مهم است این است که دیدگاه خود را در باره مذاکرات شریک بسازیم و از هیئت دولت نیز حمایت کنیم، چون هرگونه صدای متفاوتی که از داخل بلند می‌شود روی میز مذاکره تأثیر می‌گذارد. در همین حال، نشست مقدماتی دور دوم مذاکرات صلح افغانستان میان هیئت مذاکره‌کننده دولت و گروه طالبان شام روز گذشته(۱۷ جدی) در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. در این نشست فیصله صورت گرفته است که بحث روی آجندای مذاکرات با شروع هفته آینده آغاز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا