آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

طالبان خانواده‌ای را در بلخ قتل عام کردند/ پولیس شولگره متهم به ناتوانی در تامین امنیت شد

این باشندگان ولسوالی شولگره ولایت بلخ در نزدیکی بازار شولگره زندگی می‌کردند و روز گذشته در منطقه « جرسرخ» برای زراعت و آبیاری زمین‌های شان رفته بودند که به چنگ طالبان می‌افتند.

گزارش‌ها از ولایت بلخ در شمال کشور می‌رساند که گروه طالبان در ولسوالی شولگره این ولایت هشت عضو یک خانواده را به رگبار بسته و قتل عام کردند. بستگان این خانواده اما پولیس ولسوالی شولگره را متهم به ناتوانی در تامین امنیت می‌کنند.
عادل شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ به خبرگزاری دید می‌گوید: روز گذشته (سه شنبه ۱۹ حمل) افراد طالبان در ولسوالی شولگره، در ساحه «ایلتن» آن ولسوالی بالای افراد ملکی که همراه خانواده‌های شان مصروف مالداری و زراعت بودند، حمله می‌کنند و ۷ عضو یک خانواده را با خود می‌برند و سپس تیرباران می‌کنند.
سخنگوی پولیس بلخ همچنان گفت: در این حمله یک کودک ۱۰ ساله مربوط این خانواده نیز زخمی می‌باشد.
گروه طالبان روز گذشته در ولسوالی شولگره ولایت بلخ هفت تن از اعضای یک خانواده را با خودشان بردند و سپس آنها را تیرباران کردند.


همچنان احمد برات‌خیل یکی از نزدیکان خانواده قربانی به خبرگزاری دید گفت: این باشندگان ولسوالی شولگره ولایت بلخ در نزدیکی بازار شولگره زندگی می‌کردند و روز گذشته در منطقه « جرسرخ» برای زراعت و آبیاری زمین‌های شان رفته بودند که به چنگ طالبان می‌افتند.»
برات‌خیل همچنان گفت: «اعضای گروه طالبان بعد از این که این اعضای خانواده را اسیر گرفتند صبح امروز چهارشنبه (۲۰ حمل) هشت تن از آن‌ها را کشتند که در میان کشته شدگان یک کودک ده ساله نیز هست.»
این باشنده ولایت بلخ می‌گوید که گروه طالبان در کنار کسانی که آن‌ها را به قتل رسانده دو تن دیگر از باشندگان محلی را نیز با خود شان بردند که هنوز از سرنوشت شان چیزی معلوم نیست.
این خویشاوند نزدیک قربانیان آمار کشته شدگان را ۸ تن خوانده و مدعی است که یک کودک ۱۰ ساله نیز در میان آنان است.
برات‌خیل همچنان گفت که این باشندگان محل وقتی برای کشاورزی روی زمین‌های شان می‌رفتند با آنکه افراد ملکی و باشنده محل بودند، ولی در عین حال مسلح نیز بودند و طالبان با دیدن آن‌ها فورداً وارد عمل شده و همه شان را دستگیر کرده‌اند.
آقای برات‌خیلی از پولیس شولگره شاکی بوده و می‌گوید که فرمانده پولیس این ولسوالی یک فرد «بی‌کفایت» است و توانایی تامین امنیت را ندارد.


او از روستاهای سیاه آب، عبدالرحیم زی و سرمنگ به عنوان مناطقی در ولسوالی شولگره یاد کرد که شاهد بیشترین درگیری‌ها و ناامنی‌ها است و از طرف شب هیچ تردد در این مناطق نیست. مردم از ترس گروه طالبان و افزایش ناامنی به هیچ وجه نمی‌توانند ازخانه‌ شان بیرون شوند.
به باور این باشنده محل، عامل بیشترین قتل‌ها در شولگره از سوی طالبان، باجگیری این گروه و گاه گاه امتناع مردم از پرداختن باج مورد نظر آنان است.
با این حال، قتل عام مردم ملکی و وابسته به دولت از سوی طالبان تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود و در نقاط مختلف کشور ادامه دارد.
گروه تاکنون در مورد این رویداد چیزی به رسانه‌ها نگفته است، ولی به رغم تلاش‌های مکرر نتوانستیم نظر فرماندهی پولیس ولسوالی شولگره ولایت

نویسنده

گزارش از رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا