آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

صالح:

«طالبان داعشی» هشدار دادند اگر یک زندانی‌ شان اعدام شود، کابل را مسلخ شیعیان می‎سازند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تهدیدی کتبی از سوی «طالبان داعشی» دریافت کرده مبنی بر این که اگر یکی از زندانیان آنان اعدام شود، کابل را به مسلخ شیعیان تبدیل می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز شنبه(۲۲قوس) در ادامه گزارش جلسات شش ونیم صبح، از تهدید کتبی «طابان داعشی» مبنی بر قتل عام شیعیان در صورت اعدام حتی یک تن از اسرای این گروه خبرداده است.

صالح نوشته: طالبان داعشی در یک پیام کتبی به ما هشدار داده اند که اگر کسی از زندانیان شان اعدام شد کابل را به مسلخ شعیه تبدیل خواهند کرد و در عین زمان گفته‌اند که افراد اختطاف شده را سرخواهند برید.
آقای معاون اول اما تصریح کرده که به ریاست امنیت ملی دستور داده تا اسرای «طالبان داعشی» به شبکه‌های شان پیام بفرستند: من بریاست امنیت ملی کابل هدایت دادم که تمام طالبان داعشی که در چنگال قانون استند به شبکه‌های خود پیام بدهند که دولت همه شجره‌ای آن‌ها را می‌شناسد. این که تا اکنون مهار نشده‌اند بحث علیحده است که رابطه مستقیم به قابلیت‌ها و توانایی ما دارد.
آقای صالح از قوه قضاییه کشور خواسته که این زندانیان را محاکمه علنی کند و محاکمه کسانی که پیشتر بازداشت شده بودند، تسریع شود.
صالح در این گزارش به موشک باران امروز کابل نیز اشاره کرده و پذیرفته است که در مهار آن ناکام بوده است.
معاون اول ریاست جمهوری از سویی هم، مسئول قتل ملالی میوند مجری تلویزیون انعکاس را گروه طالبان می‌داند، به رغم این که مسئولیت این قتل را گروه داعش به دوش گرفته است.
او در این خصوص نوشته است: ملالی میوند خبرنگار افغان در ننگرهار را طالب‌ها شهید ساختند. خموش سازی جامعه و بخصوص خموش سازی زنان جزء برنامه‌های راهبردی طالب است که از طرف بادار فکری و لوژستیکی‌اش از اکوره ختک و ماحول آن دیکته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا