آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

عمران خان:

طالبان در انتخابات افغانستان شریک شوند

نخست‌وزیر پاکستان که در امریکا به سر می‌برد، در موسسح صلح وابسته به وزارت خارجه امریکا گفته که طالبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان شریک شوند و ابراز آمادگی کرده که با رهبران آن گروه دیدار داشته باشد.
به نقل از بی بی سی، عمران خان گفته بعد از دیداری که با دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا داشت به این نتیجه رسیده که با طالبان صحبت کند.
نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته با دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا در کاخ سفید ملاقات داشت.
آقای خان گفته، او و ارتش کشورش درباره «عدم دخالت» در امور افغانستان هم‌عقیده هستند و پاکستان حالا فقط می‌خواهد به بازگشت صلح به افغانستان کمک کند و از این که «امریکا هم با پاکستان» هم عقیده است ابراز خوشحالی کرد.
در اوایل سال جاری میلادی که موضوع سفر اعضای تحریم شده گروه طالبان به پاکستان و گفت‌وگو با مقامات ارشد این کشور مطرح شد، کابل با این طرح مخالفت شدید نشان داده و به سازمان ملل متحد شکایت کرده بود.
کابل همواره پاکستان را به دخالت در امور داخلی افغانستان و تجهیز و تمویل گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی می‌کند؛ چیزی که همیشه از سوی پاکستان رد شده است.
نقش این کشور برای آوردن صلح در افغانستان زمانی روشن شد که امریکا تصیم گرفت برای بیرون کردن نیروهایش از افغانستان با این گروه وارد مذاکره شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا