آخرین اخبارافغانستانگزارش

طالبان در بادغیس کلینیک‌های مجهز دارند

مسئولان شورای ولایتی بادغیس تایید می‌کنند که جنگ‌جویان طالب چند کلینیک شخصی را برای تداوی زخمیان اعضای گروه‌شان در این ولایت ایجاد کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، فرید اخیزی، نماینده مردم در شورای ولایتی بادغیس ضمن تایید این مطلب می‌گوید: طالبان دو کلینیک شخصی دارند که یکی از آن‌ها در ولسوالی «بالامرغاب» موقعیت دارد و دیگری در ولسوالی «جُوند» می‌باشد.
وی می‌افزاید، پزشکان که مخالفان مسلح را درمان می‌کنند عضو گروه طالبان هستند و ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار افغانی معاش به دست می‌آورند.
به گفته آقای اخیزی، کلینیک‌های شخصی جنگ‌جویان طالب از امکانات اولیه برخوردار است و برخی داروهای این کلینیک‌ها از پاکستان ارسال می‌شود.
این عضو شورای ولاتی بادغیس علاوه می‌کند که این کلینیک‌ها از دو سال بدین‌سو توسط گروه طالبان در ولسوالی بالامرغاب و جُوند بادغیس ایجاد شده‌ است.
در همین حال غلام سرور حیدری، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس ضمن تایید این خبر می‌گوید: حتی پزشکان طالبان امکان دارد پاکستانی باشند.
به گفته او، مناطقی که طالبان کلینیک دارند دور از حاکمیت دولت است.
چندی پیش، مسدود شدن حدود هشت کلنیک دولتی در بادغیس از سوی طالبان به دلیل عدم فرمان‌برداری مسئولان آن مراکز صحی از این گروه گزارش شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا