آخرین اخباراجتماعافغانستان

طالبان در فراه یک گروگان را ذبح کرد

گروه مسلح طالبان پنج نفر را از موتر مسافربری ۳۰۳ که به سوی کابل در حرکت بود در منطقه «کنسک» ولایت فراه پایین کرده و با خود بردند.
همچنان گزارش‌ها از فراه حاکی از آن است که از میان این ۵ گروگان یک تن آن‌ها از سوی طالبان ذبح شده و چهار نفر دیگر پس از ساعتی آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، جمیله امینی عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید: روز گذشته طالبان مسلح پنج فرد را از موتر نوع « ۳۰۳» پایین کرده و یک‌تن آنان را که در گذشته فرد نظامی بوده است، سر بریده‌اند.
وی افزود، فرد سر بریده شده حدود دو سال پیش وظیفه نظامی‌اش را رها کرده بود و قصد کابل رفتن را داشت که از سوی طالبان از موتر پیاده و سر بریده شده است.
در همین حال، اقبال باهر سخنگوی فرماندهی پولیس فراه با تایید این خبر گفت: طالبان پنج نفر را از موتر پیاده و یک تن آنان را که دو سال قبل افسر بود، ذبح کرده‌اند.
از سویی دیگر، گل‌بهار مجاهد آمر امنیت فرماندهی پولیس فراه از رهایی چهار گروگان دیگر بعد از یک ساعت از سوی طالبان سخن می‌زند.
آقای مجاهد اظهار کرد که اگر دولت در همان لحظه عملیات نظامی انجام می‌داد، این امکان نیز وجود داشت که چهارتن از گروگان‌ها هم کشته شوند.
گفتنی است که در گذشته نیز افراد ملکی و نظامی از سوی طالبان در شاهراه‌های مختلف کشور گروگان گرفته شده که در مواردی به قتل گروگان‌ها نیز انجامیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا