آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ولسوال جاغوری:

طالبان شش تن از باشندگان ولسوالی جاغوری را ربودند

ولسوالی جاغوری ولایت غزنی می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان شش نفر از ساکنان ولسوالی جاغوری را در ولسوالی قره‌باغ این ولایت ربوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، عارف باهنر ولسوال جاغوری به رسانه‌ها گفته است که طالبان این افراد را روز گذشته یک‌شنبه(۷ جدی) از مربوطات «دشت» ولسوالی قره‌باغ ربوده‌اند.
به گفته‌ او، بیشتر این افراد از ساکنان مناطق «غجور»، «علودال» و «شغله»‌ ولسوالی جاغوری می‌باشند.
ولسوال جاغوری در این خصوص تصریح کرده است: «چهار نفر آنان زمانی توسط طالبان گروگان گرفته شده که از جاغوری به طرف غزنی در حرکت بوده‌اند. دو نفر شان نیز از کابل به طرف جاغوری در حرکت بوده که طالبان آنان را از ساحه‌ دشت قره‌باغ ربوده‌اند».
وی افزوده است که ربوده‌شدگان همه غیرنظامی‌اند و توسط جنگ‌جویان مولوی ایوب، ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی قره‌باغ گروگان گرفته شده‌اند.
همزمان با این، عارف باهنر گفته است که جنگ‌جویان مربوط به ملا مقیم، ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی جاغوری هشت نفر از ساکنان دیگر این ولسوالی را نیز در ساحه‌ «زردآلو» قره‌باغ برای چند ساعت گروگان گرفته بودند.
به گفته او، این افراد از ساکنان منطقه‌ «آب‌خو» اند و روز گذشته به فامیل‌شان تسلیم داده شده‌اند.
از سویی هم، ولسوال جاغوری افزوده است که جنگ‌جویان طالبان در بیشتر نقاط مسیر‌های منتهی به ولسوالی جاغوری حضور دارند و از موترهایی که از این مسیرها می‌گذرند، اخاذی می‌کنند.
آقای باهنر علاوه کرده است که به همین دلیل، قیمت اجناس در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری «یک‌ونیم برابر» افزایش یافته است.
با این همه اما، تاکنون گروه طالبان در این خصوص ابراز نظری نکرده است.
غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. جنگجویان طالب در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت به ویژه ولسوالی قره‌باغ حضور و فعالیت گسترده دارند و هرازگاهی دست به اقدامات تروریستی علیه نظامیان و غیرنظامیان می‌‌زنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا