آخرین اخبارافغانستانسیاست

احمد ضیا مسعود:

طالبان قصد حمله به کابل را دارد/ مردم آماده باشید

احمد ضیا مسعود رییس ایتلاف بزرگ ملی افغانستان بعد ازظهر امروز شنبه (۲۷ اسد) طی نشست خبری در کابل گفت: «اراده سیاسی از سوی مسئولان حکومت برای دفاع از جان و مال مردم وجود ندارد بلکه حکومت با تروریستان هم‌دست است.»


احمد ضیا مسعود رییس ایتلاف بزرگ ملی افغانستان بعد ازظهر امروز شنبه (۲۷ اسد) طی نشست خبری در کابل گفت: «اراده سیاسی از سوی مسئولان حکومت برای دفاع از جان و مال مردم وجود ندارد بلکه حکومت با تروریستان هم‌دست است.»
به گزارش خبرگزاری دید، آقای مسعود گفت: ولایت غزنی به اثر بی‌توجهی مسئولان حکومتی و بی‌کفایتی نیروهای امنیتی به‌دست طالبان سقوط کرده بود، با وجود آن‌که از خطرات احتمالی حمله طالبان بالای غزنی با خبر بودند.
مسعود گفت: «بی‌کفایتی سرقومندان اعلای مسلح و سران نهادهای امنیتی، دفاعی و استخباراتی در قبال زندگی مردم و عدم اراده سیاسی حکومت در جنگ علیه تروریزم فاجعه ولایت غزنی را به بار آورد.»
رییس ایتلاف بزرگ ملی افغانستان می‌گوید: تعدادی ازعناصرمخریب در رده‌های بزرگ تصمیم‌گیری حکومت با طالبان تحت نام پروسه صلح وارد معامله شده است که این خیانت در طول چهارسال نیروهای امنیتی را به حالت دفاعی در آورده است.
آقای مسعود با بیان این‌که طالبان هر روز ساحه نفوذ‌شان را در مرکز و ولایات کشور افزایش می‌دهد گفت: اطلاعات دقیق وجود دارد که تروریستان در گوشه گوشه کابل بجا بجا شده و قصد حمله بالای کابل را دارد.
احمد ضیا مسعود می‌گوید: طالبان و داعش در ولسوالی‌های کابل جابه‌جا شده است و حکومت هیچ عکس‌العمل در برابر آن‌ها ندارد احتمال حمله بالای کابل حتمی است.
آقای مسعود خطاب به مردم گفت که آماده باشید و امیدی به این حکومت نداشته باشند که این حکومت با طالبان در یک هماهنگی نزدیک قرار دارد.
مسعود با انتقاد از عملکرد حکومت در برابر تروریستان می‌گوید: کدام منطق قبول می‌کند که حکومت در برابر گروه‌های تروریستی حالت دفاعی داشته باشد که این حکومت فاسد دارد.
آقای مسعود علاوه کرد که رابطه مشکوک بین حکومت و تروریستان وجود دارد که هر روز در کندز، بغلان، فراه و ولایت غزنی فاجعه انسانی خلق می‌کند.
آقای مسعود بیان داشت که برخی عوامل در حکومت عمدآ در بسیاری از جنگ‌های ساختگی سلاح و مهمات را در اختیار طالبان قرار داده تا آن‌ها بی‌تواند به قوت نظامی خود بی‌افزاید درعین حال کمک‌های مالی هم برای طالبان از طرف حکومت صورت گرفته است.
رییس ایتلاف بزرگ ملی افغانستان تصریح کرد که سند دارد در حکومت کرزی ۴۵۰ میلیون افغانی یک‌بار برای طالبان از ارگ داده شده است و این وضعیت در حکومت فعلی هم جریان دارد.
مسعود با بیان این‌که این حکومت توان دفاع از حاکمیت ملی و سرزمین و مردم ما را ندارد گفت: مسئولان این حکومت باید مجازات شود که در برابر گروه‌های تروریستی غفلت کرده و از مردم دفاع نمی‌کنند.
آقای مسعود گفت: ایتلاف ملی بزرگ افغانستان باور دارد که حفظ نظام سیاسی موجود که به اثر قربانی‌های مردم افغانستان و همکاری بی‌دریغ جامعه بین‌المللی به وجود آمده است نباید قربانی افکارغیر ملی یک تعداد عناصر ماجرا‌جو، خود محور و قوم‌گرا شود.
وی به سران حکومت وحدت ملی هشدار داده گفت که اجازه نمی‌دهیم که این نظام سیاسی که به اثر قربانی مردم به‌دست آمده است به سوی خلاف در حرکت باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا