آخرین اخبارجهانروند صلحسیاست

پنتاگون:

طالبان مسئول افزایش میزان خشونت‌ها هستند

وزارت دفاع امریکا در خبرنامه‌ای می‌گوید که خشونت در افغانستان به بالاترین حد رسیده و مسئول تمام این خشونت و ترورهای هدفمند گروه طالبان است.

به گزارش خبرگزاری دید، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا امروز شنبه( ۲۵ دلو) در یک نشست خبری با یکی از مقام‌های بلند پایه وزارت خارجه این کشور، از میزان خشونت و انفجارهای پی در پی در افغانستان ابراز نگرانی کرده، بیان داشت که در عقب تمام این رویداد ها طالبان می‌باشند.
سخنگوی وزارت دفاع امریکا افزوده که «خشونت در افغانستان افزایش یافته، به آخرین حد رسیده و مردم افغانستان از این خشونت رنج می‌برند، این چیزی است که به آن دقت شود، به همین دلیل ما خواهان یک راه حل سیاسی هستیم تا این جنگ به شکل مسئولانه که ثبات را در پی داشته باشد، ختم شود».
در همین حال یک مقام عالی رتبه وزارت خارجه امریکا گفته که سطح خشونت‌های جاری در افغانستان در حال افزایش بوده و این به هیچ صورت پذیرفتنی نیست.
وی افزوده که میزان افزایش خشونت‌ها در افغانستان حل منازعه را به چالش کشیده است.
به گفته این مقام وزارت خارجه امریکا، مسئول تمام کشتارهای هدفمند در افغانستان نیز گروه طالبان است و این گروه به شکل سیستماتیک این وضعیت را ایجاد کرده است.
وی تاکید کرده، این وضعیت جو بایدن رییس جمهور امریکا را نیز در یک مرحله سخت تصمیم گیری در مورد خروج سربازان امریکایی از افغانستان قرار داده ‌است.
این در حالی است که اخیراً دولت جدید امریکا گفته که توافقنامه صلح دوحه را با طالبان دوباره بررسی می‌کند؛ زیرا طالبان به تعهدات خود در این توافقنامه عمل نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا