آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانخبر های مهمسیاست

ملل متحد:

طالبان هنوز هم با القاعده ارتباط دارند/ داعش در افغانستان حضور دارد

تیم نظارت و پشتیبانی تحلیلی سازمان ملل متحد می‌گوید که روابط طالبان با القاعده همچنان نزدیک و راهبردی است.
به نقل از لانگ وار جورنال، تیم نظارت و پشتیبانی تحلیلی سازمان ملل متحد در گزارشی می‌گوید که طالبان هنوز هم با القاعده روابط نزدیک دارد و این گروه همچنان جنگجویان طالبان را آموزش می‌دهد و تأمین می‌کند.
در این گزارش آمده است:«القاعده در ازای دریافت حمایت از سوی طالبان به این گروه منابع فراهم می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد».
این گزارش در ادامه می‌افزاید که القاعده و جنگجویان تروریستی خارجی با گروه طالبان همراه بوده و تحت حفاظت و نفوذ طالبان، تهدید جهانی طولانی‌مدت است.
طبق این گزارش، گروه تروریستی داعش نیز با وجود متحمل شدن شکست هم از سوی کابل و هم از جانب طالبان، در افغانستان حضور دارد.
گزارش سازمان ملل همچنان تأکید می‌کند: «القاعده نگران تمرکز فعلی رهبری طالبان بر مذاکرات صلح است. بنابراین، القاعده دیپلماسی مشورتی را روی دست گرفته و با این وعده که حمایت مالی را افزایش می‌دهد، جناح‌های مختلف طالبان و فرماندهان میدانی این گروه را متقاعد می‌کند تا از مذاکرات با حکومت افغانستان حمایت نکنند».


طبق این گزارش، گروه‌های مختلف آسیای میانه دچار مشکلات مالی هستند و تمایل به حمایت از القاعده دارند.
گزارش می‌گوید: «اگر توافق صلح انجام شود، القاعده قصد دارد روایت جدیدی را برای ادامه درگیری مسلحانه در افغانستان به وجود آورد».
سازمان ملل تخمین می‌زند که بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ جنگجوی القاعده در افغانستان، به خصوص در ولایت‌های خوست، کنر، نورستان، پکتیا و زابل حضور دارند.
با این همه، تاکنون گروه طالبان قطع روابط خود را با القاعده اعلام نکرده و حتی تمایلی به توافق روی آتش‌بس ندارد مذاکره با حکومت افغانستان به طور مستقیم بماند سرجایش.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا