آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان چندین سرباز را در غزنی اسیر گرفتند


گزارش‌ها از غزنی حاکی از آن است که گروه طالبان پیش از پایان یافتن موعد مقرر آتش‌بس دست به حملات تهاجمی زده و در ولایت غزنی، چندین سرباز را اسیر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، عارف نوری سخنگوی والی غزنی می‌گوید که طالبان با «عهدشکنی» ساعت ۱۰ بجه روز گذشته (یکشنبه)، شش سرباز ارتش را در ولسوالی اندر این ولایت به اسارت گرفته و همچنین یک هاموی نیروهای ارتش را دزدیده‌اند.
آقای نوری افزوده است که تلاش دولت از طریق عالمان دینی و بزرگان قومی برای آزادی این افراد ناکام مانده و به دلیل احترام به آتش‌بس که از سوی رییس جمهوری کشور اعلام و تمدید شده است، نیروهای امنیتی غزنی از اقدام متقابل، خودداری کرده‌اند.
به گفته نوری، مخالفان مسلح همچنین شب گذشته (یکشنبه شب) پاسگاه‌های امنیتی را در ولسوالی‌های گیرو، اندر و قره‌باغ مورد حملات تهاجمی قرار داده بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی حملات آن‌ها مهار شده است.
در همین حال، یک منبع از ولایت غزنی که نخواست نامش گرفته شود، به رسانه‌ها گفته است که «در قره‌باغ ۱۰ تن از سربازان ارتش در حمله طالبان کشته شده و ۲ تن دیگر مفقود شده‌اند.»
گفتنی است که گروه طالبان سه روز عید را آتش‌بس اعلام کرده بودند، ولی پیش پایان موعد آن دست به حملات تهاجمی در نقاط مختلف کشور زدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا