آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان گزارش ملل متحد در باره فعالیت گروه‌های تروریستی را در افغانستان رد کرد

خبرگزاری دید: «امارت اسلامی» گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی خارجی را در افغانستان تکذیب کرد.


وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طا-لبان امروز دوشنبه(۱۸ دلو) در بیانیه‌ای گزارش اخیر نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد را در باره افزایش فعالیت‌ گروه‌های خارجی در افغانستان به شدت تکذیب کرد.
در بیانیه آمده است: «امارت اسلامی چنین گزارش‌هایی را که در آن هیچ شواهد، اسناد و مدارک وجود ندارد، به خیر و نفع افغانستان، منطقه و جهان نمی‌پندارد».
این وزارت افزوده است که پس از حاکمیت طا-لبان در کشور، بهترین امنیت در افغانستان تأمین شده است.
سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی گفته است که فعالیت گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان افزایش یافته، طا-لبان هنوز هیچ اقدامی برای قطع روابط با القاعده انجام نداده و پسر اسامه بن لادن با طا-لبان در ماه اکتوبر دیدار کرده است.
با این حال، وزارت خارجه حکومت سرپرست طا-لبان در باره القاعده و دیدار پسر اسامه بن لادن با رهبران طا-لبان اشاره‌ای نکرده است.
وزارت خارجه طا-لبان همچنین گفته که امارت اسلامی تعهدات خود را در مورد توافق‌نامه دوحه عملی کرده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده شود.
این در حالی است که ارتش پاکستان روز گذشته مدعی شد که ۵ سرباز این کشور از سوی افراد مسلح ناشناس از خاک افغانستان کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا