آخرین اخبارافغانستان

طالبان یک روستا و چندین پاسگاه را در فاریاب سقوط داد

مسوولان امنیتی و نمایندگان مردم در شورای ولایتی فاریاب از سقوط یک منطقه استراتیژیک در ولسوالی«بلچراغ» این ولایت به دست طالبان مسلح خبر داده، می‌گویند که هرگاه دولت به‌خاطر باز پس‌گیری این منطقه توجه جدی نکند، ولسوالی بلچراغ زیر تهدید شدید قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دید، از چند روز بدین‌سو طالبان بالای منطقه«آق بلاق» ولسوالی بلچراغ که با ولسوالی‌های درزاب جوزجان، دشت لیلی و پشتونکوت هم‌مرز است، حمله کرده‌اند و سرانجام ساعت ۹ شب گذشته منطقه استراتیژیک«آق بلاق» را از کنترول نیروهای خیزش مردمی پولیس ملی بیرون ساخته و تلفاتی را نیز به نیروهای امنیتی وارد کرده‌اند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش گرفته شود، به خبرگزاری دید می‌گوید که نیروهای خیزش مردمی و پولیس از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند.

گفته می‌شود که یک سرگروپ خیزش مردمی به نام محمد امان و یک پولیس به نام عبدالحمید کشته شده و ۴ تن دیگر نیز زخم برداشته و یک رینجر و یک میل پیکای نیروهای امنیتی نیز حریق شده‌است.

این منبع امنیتی افزود که در نتیجه درگیری‌ها ۳ پاسگاه مربوط پولیس ملی و۶ پاسگاه امنیتی مربوط نیروهای خیزش مردمی به دست طالبان افتاده‌است.

وی گفت که تاحال ارقام دقیق تلفات طالبان معلوم نیست، اما در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی با طالبان ۱۰ طالب کشته و زخمی شده‌اند.

در همین حال، صبغت‌الله سیلاب، عضو شورای ولایتی فاریاب نیز تایید می‌کند که منطقه«آق بلاق» به اثر کم‌توجهی دولت و عدم اکمالات نیروهای محلی به دست طالبان سقوط کرده‌است.

این عضو شورای ولایتی فاریاب هشدار می‌دهد که هرگاه مسوولان دولتی برای باز پس‌گیری منطقه یادشده اقدام نکند، طالبان مشکلات زیاد را در ولسوالی‌های بلچراغ و پشتونکوت به وجود خواهد آورد.

از سوی دیگر، مسوولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که هم‌اکنون نیز درگیری میان نیروهای امنیتی با طالبان در ولسوالی بلچراغ بشدت ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا