آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

حمدالله محب:

طالب در سیاست باخته است/ این گروه قدرت مطلق می‌خواهد

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که گروه طالبان در کویته نشست برگزار می‌کند تا چطور مردم افغانستان را هدف قرار دهد. به گفته او، اعضای این گروه در افغانستان برای قبر خود جای ندارد و تسلط بر بخشی از خاک کشور نیز صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور امروز شنبه(۲۵ دلو) در نشست خبری مسئولان امنیتی در کابل، گفت: فرماندهان طالبان، در حال برنامه‌ریزی برای جنگ در بهار سال آینده هستند.
وی همچنین بیان داشت: طالب در کویته جلسه برگزار می‌کند که چطور مردم افغانستان را بکشد، حتا یکی از همکاران این‌ها در کویته کشته می‌شود و نمی‌توانند جسدش را به داخل کشور انتقال دهند و برای شان قبر پیدا کرده نمی‌توانند.
مشاور امنیت ملی ضمن اشاره به این که گروه طالبان در سیاست باخته است، گفت: تسلط طالبان بر جغرافیای کشور صحت ندارد، این گروه در سیاست باخته است.
او با بیان این که طالب قدرت مطلق می‌خواهد، گفت: طالب قدرت مطلق می‌خواهد و هیچ نوع مشارکت را نمی‌پذیرد، خواستن قدرت مطلق، صلح خواهی نیست.
حمدالله محب با اشاره به افزایش خشونت‌ها در کشور گفت: زمستان امسال در مقایسه به سال‌های گذشته صد در صد خشونت‌ها در کشور افزایش یافته است.
او در باره مذاکرات صلح دوحه گفت: مذاکرات صلح به بن‌بست رسیده است، چون طالبان علاقه به مذاکره و اراده‌ به صلح ندارند.
مشارو امینت ملی همچنین در باره پاکستان تصریح کرد: طالبان در کویته جلسه برگزار می‌کند، از خاک پاکستان بالای مردم حمله می‌شود، ملا برادر با مقام‌های پاکستان دیدار می‌کند، بنأ امیدوار نیستیم که پاکستان در افغانستان صلح بخواهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا