آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمسیاست

طالب هنوز به روایت فتح کاذب خود باورمند است/ ضعیف‌ترین نقطه حکومت‌داری ولسوالی‌های ماست

رییس‌ جمهور محمد اشرف غنی در مراسم معرفی کابینه به مجلس نمایندگان کشور گفت، با تایید این کابینه از آدرس شما، من یک تیم متعهدی را خواهم داشت تا در تطبیق دیدگاه‌های ملی با من همکار باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس ‌جمهور کشور امروز، چهارشنبه (۳۰ میزان) ۲۳ نامزدوزیر و رئیسان شماری از ریاست‌های دولتی را به هدف دریافت رای اعتماد به مجلس نمایندگان کشور معرفی کرد.
رییس ‌جمهور غنی در این مراسم گفت: به‌ شمول همه ما، بزرگترین آرزوی پنج نسل زنده افغانستان خاتمه دادن به خشونت‌های میراثی و تحمیلی است تا آرزوی وحدت ملی، مشارکت همه اقشار و انکشاف متوازن در همه سطوح کشور عملی شود.
او با اشاره با اهمیت ایجاد اجماع منطقه‌ای، تصریح کرد: قربانی‌های عظیم مردم ما، به ما این حق را داده که در درگیری های کوتاه مدت دیگران دخیل نشویم؛ ایجاد اجماع منطقه‌ای به یک افغانستانی که دارای روابط چندجانبه باشد، از ماموریت‌های کلیدی ماست.

محمد اشرف غنی با اشاره به فداکاری‌های نیروهای امنیتی تصریح کرد: خون شهدای ما پاس، محبت وعزت می‌خواهد.
رییس‌ جمهور در این خصوص اضافه کرد: نقطه کلیدی سیاست ما این است که دوستان بیشتر پیدا کنیم و در دشمنی‌های دیگر دخالت نکنیم.
آقای غنی به حملات اخیر طالبان در هلمند و غور اشاره کرده و گفت: حملات طالبان در ولایت هلمند، غور و دیگر ولایات نشانگر این است که آنان هنوز به روایت «فتح کاذب» اعتماد دارند. طالب هرگز از طریق جنگ کامیاب نخواهد شد.
رییس ‌جمهور با اشاره به بُن‌بست مذاکرات صلح، گفت: طالبان می‌گویند مبنای مذاکرات باید توافق‌نامه آنان با امریکا باشد؛ اما ما اسلام هستیم، حالا شما بگویید نماینده اسلام کیست؟
او با اشاره به نقش زنان در حکومت گفت: زنان افغان دارای ظرفیت‌های بلندی هستند. آنان در عمل ثابت کردند که در دولت و در سکتور خصوصی وظایف مدیریتی و زعامتی را انجام داده می‌توانند. وی افزود: زنان افغانستان هیچ وقت به عقب برنخواهند گشت.
آقای غنی تصریح کرد: اکثریت قاطع افغان‌ها زیر سن ۳۰ سال هستند، این نسل آینده‌محور و نظام‌محور است. هر افغان یک گل است در یک باغ، توهین کردن یک افغان توسط افغان دیگر توهین به تمام افغان‌هاست. او اضافه کرد: یک ملت از روی نژاد ساخته نمی‌شود؛ از روی تفکر ساخته می‌شود.
رییس‌ جمهور به مشکلات حکومت‌داری محلی اشاره کرده و بیان داشت: ضعیف‌ترین نقطه حکومت داری ولسوالی‌های ما است. برای فقیرترین ولایت باید بیشتر منابع تخصیص داده شود.
تاخیر در معرفی نامزدوزیران به مجلس از مواردی است که همواره عملکرد حکومت را با انتقاد مواجه ساخته است. اکنون نامزدوزیران به مجلس معرفی شده‌اند، اما دیده شود که چند وزیر از فیلتر شورای ملی پیروز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا