آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانخبر های مهمدسته بندی نشدهمدیریت فرهنگی

طا-لبان؛ استادان دانشگاه بلخ را به دلیل غیرحاضری در جلسات مسلمان‌سازی احضار کردند

خبرگزاری دید: رئیس دانشگاه بلخ منصوب از سوی گروه طا-لبان ، ٢٥ استاد این دانشگاه را به دلیل عدم حضور در جلسات “ترجمه و تفسیر قرآن” احضار کرده است. حکومت سرپرست این جلسات را برای “مسلمان‌سازی دوباره استادان”برگزار می‌کنند.

به نقل از افغانستان اینترنشنال؛ یک منبع، که به دلایل امنیتی نخواست نامش گرفته شود، سندی فرستاده که نشان می‌دهد نام‌های شماری از استادان دانشگاه بلخ در آن درج شده است. نام‌های درج شده در این سند مشخصات استادانی است که در برنامه اجباری «ترجمه و تفسیر قرآن» طا-لبان غیرحاضری کرده و از سوی این گروه احضار شده‌اند.

رئیس دانشگاه بلخ؛ از استادان این نهاد علمی خواسته است تا در مورد دلیل عدم حضورشان در برنامه توضیح دهند. برنامه اجباری «ترجمه و تفسیر قرآن» دو هفته پیش از ماه رمضان آغاز شد و تا آخر ماه رمضان ادامه دارد.

گفته شده است که این برنامه همه روزه توسط سه عضو طا-لبان از ساعت ١١ تا یک بعد از ظهر در سه بخش دانشگاه بلخ برگزار می‌شود.

منبع تاکید کرد که گروه طا-لبان از یک سال به این سو روی تغییر نصاب تعلیمی کار می‌کند و یک برنامه دیگری هم در مورد “سیرت و صورت” استادان در این دانشگاه برگزار کرده است.

این گروه پیش از این خواستار شرکت همه استادان این دانشگاه در برنامه اجباری “ترجمه و تفسیر قرآن”در ماه‌های شعبان و رمضان شده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا