آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمعدلی قضایی

طا-لبان؛ یک‌صد جریب زمین شهرک میرویس در کابل را استرداد کرد

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه حکومت سرپرست می گوید؛ کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده بر اساس فیصله محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی (سلطانی)، مرعی عامه و وقفی، بیش از ۱۰۰ جریب زمین امارتی شهرک میرویس واقع ناحیه هشتم کابل را استرداد کرد.


ریاست نشرات و ارتباط عامه وزارت عدلیه گروه طا-لبان امروز پنجشنبه( ۹ حوت) با ارسال خبرنامه ای گفته است: این کمیسیون موضوع شهرک میرویس را بررسی کرده بود و آن را جهت فیصله شرعی و قانونی به محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی سپرده بود. محکمه مذکور بعد از بررسی موضوع، طی فیصله‌ای به تاریخ  ۱۲ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری، ۴۰۰ جریب زمین شهرک مذکور را بر اساس اسناد و قباله‌ها شخصی و مابقی آن را امارتی دانست.

وزارت عدلیه در این خبرنامه گفته استا: جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی و استرداد زمین‌های غصب شده یکی از اهداف اساسی حکومت سرپرست می‌باشد که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده به همین منظور ایجاد شده است.
 این کمیسیون در کنار خود چهار محکمه اختصاصی و در هر ولایت یک هیأت تخنیکی تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده را دارد که برای رسیدن به این اهداف کار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا