آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان از بازگشت فاروق وردک و امان‌الله غالب به کابل خبردادند

خبرگزاری دید: کمیسیون تماس طا-لبان در توییتی خبر داده که فاروق وردک وزیر پیشین دولت در امور پارلمانی و امان‌الله غالب رییس پیشین شرکت برق به کابل بازگشته‌اند.

طا-لبان از بازگشت فاروق وردک و امان‌الله غالب به کابل خبردادند

مقامات طا-لبان در کمیسیون تماس گفته‌اند که امان‌الله غالب روز گذشته و فاروق وردک امروز چهارشنبه(۱۸جوزا) به کشور برگشته است.
پیش از این، دولت وزیری سخنگوی سابق وزارت دفاع نیز به کابل بازگشته‌ بود.
احمدالله وثیق رییس‌ رادیو – تلویزیون دولتی تحت اداره طا-لبان در آن زمان با نشر ویدیویی از دولت وزیری گفت که او در نتیجه فعالیت کمیسیون تماس طا-لبان به کابل آمده ‌است.
به گفته احمدالله وثیق، آقای وزیری از بازگشت به کشور ابراز خرسندی کرده و از «کسانی که به دلیل تبلیغات منفی از کشور خارج شده‌اند» خواسته‌است که برگردند و در فضای «باز و آزاد» زندگی کنند.
دولت وزیری نیز در ویدیوی منتشرشده گفت که جنگ راه حل نیست و نیاز است برای تامین صلح مردم افغانستان باهم متحدانه کار کنند.
او از بازگشت خود و عملکرد حکومت طا-لبان ابراز رضایت کرد و گفت که حاضر است که در صورت ضرورت به او با حکومت طا-لبان همکاری کند.
از سوی دیگر، باری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت پیشین نیز در توییتی گفته ‌بود که در صورت برخورد مناسب طا-لبان با دولت وزیری، او نیز به کابل باز خواهد گشت.
کمیسیون تماس طا-لبان می‌گوید که روند بازگشت مقامات سابق همچنان ادامه دارد.
این کمیسیون گفته‌است که در آینده نزدیک نیز شماری از مقامات به کشور باز خواهند گشت.
فاروق وردک و امان‌الله غالب در زمان تصدی سمت‌های وزارت معارف و ریاست برق در دوره جمهوریت، متهم به فساد گسترده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا