آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان: اظهارات جنرال امریکایی تبلیغ به سود داعش است

خبرگزاری دید: استخبارات طا-لبان در واکنش به اظهارات اخیر جنرال کنت مک‌کنزی فرمانده سنتکام، آن را تبلیغ به سود داعش خواند.


اداره‌ استخبارات طا-لبان امروز یک‌شنبه (۲۹ حوت) در اعلامیه‌ای با رد اظهارات مک‌کنزی، گفته است که داعش «پروژه اطلاعاتی متجاوزین بود که با پایان اشغالگری از بین رفت».
این اداره داعش را «خوارج و فتنه‌گر» خوانده و گفته است که این گروه در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از کشور «حضور فزیکی» ندارد.
اداره‌ استخبارات طا-لبان به مردم افغانستان و کشورهای منطقه و جهان اطمینان داده است که داعش دیگر در افغانستان نگران‌کننده نیست.
فرمانده سنتکام روز جمعه (۲۷ حوت) در یک نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره‌ توانایی داعش در افغانستان گفته است که این گروه احتمالاً چند هزار جنگجو در این کشور دارد.
مک‌کنزی در عین حال افزوده است زمانی که طا-لبان «زندان‌های پلچرخی و پروان را گشودند و استعدادها و توانایی جدید را به داعش تزریق کردند.‌ آنها ]طا-لبان[ اکنون نتیجه‌ آن تصمیم بسیار کوته‌بینانه را درو می‌کنند».
فرمانده سنتکام علاوه کرده است که داعش همچنین به‌دنبال حمله به ایالات متحده است و این گروه آرزوی انجام این کار را دارد.
مک‌کنزی اضافه کرده است که او فکر می‌کند که طالبان تلاش خواهند کرد تا عملیاتی را برای محدودکردن داعش انجام دهند. او سرکوب داعش را هدف سخت طالبان خوانده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا