آخرین اخبارجهانسیاست

پاکستان:

طا-لبان انتظارات جامعه بین‌المللی را برآورده کنند/ تا کنون زمینه خروج ۹۰ هزار افغان را تسهیل کردیم

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر از طا-لبان خواست انتظارات جامعه بین‌المللی را در مورد فراگیر بودن حکومت و احترام به حقوق بشر برآورده کنند.


بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه‌شنبه(۱۷ جوزا) در کنفرانس مشترک خبری با همتای آلمانی‌اش در پاکستان بیان داشت که گفت‌وگوهای مفصلی با هم در رابطه به افغانستان داشته‌اند.
وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید که گفت‌وگوهای مفصلی در باره افغانستان داشته است و در مورد وضعیت بشری حدود ۴۰ میلیون افغان تأکید کرده است.
زرداری گفت: سیاست پاکستان واضح است، ما از یک افغانستان صلح‌آمیر و مرفه حمایت می‌کنیم. به ثبات و اتصال منطقه‌ای کمک می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که مقامات افغان به انتظارات جامعه بین‌المللی در مورد فراگیر بودن، احترام به حقوق بشر تمام افغان‌ها، به شمول زنان، پاسخگو باشند و اقدامات موثری علیه تروریزم اتحاذ کنند.
وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت که جامعه بین‌المللی نیز باید فعالانه در تعامل باشد تا از بحران انسانی جلوگیری شود.
بلاول بوتو زرداری در ادامه خواستار آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان شد که می‌تواند به ثبات و پایداری اقتصاد افغانستان کمک کند.
وی بیان داشت: ما تا کنون زمینه تخلیه بیش از ۹۰ هزار افغان را تسهیل کردیم که مربوط به ۲۴ کشور و سازمان‌های جامعه جهانی می‌شد.
وزیر خارجه پاکستان با اشاره به رشد دوباره تروریزم در منطقه، گفت که کشورش به خصوص نگران مقیاس بحران انسانی در مرزهای خود است، چنانچه سازمان ملل متحد می‌گوید ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر خواهد رفت
وی همچنین تأکید کرد که حکومت افغانستان باید به تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی عمل کند. آن‌ها باید به تعهدات خود به مردم افغانستان متعهد بمانند، و این امر شامل زنان و کودکان نیز می‌شود.
گفتنی است که وزیر امور خارجه آلمان به دعوت همتای پاکستانی‌اش امروز وارد اسلام‌آباد شد و قرار است با نخست‌وزیر این کشور نیز دیدار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا