آخرین اخبارافغانستان

طا-لبان انگلیسی می‌آموزند

خبرگزاری دید: مسئولان طا-لبان در فاریاب می‌گویند که صنوف آموزشی زبان انگلیسی، ریاضی و فن بیان از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت به گونه رایگان برگزار شده و نیروهای‌شان نیز در آن شرکت می‌کنند.


شمس الله محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ طا-لبان در فاریاب به رسانه‌ها گفته که هدف از راه اندازی این کورس‌های رایگان این است که فعلاً مکاتب تعطیل و اکثر جوانان بیکارند و یک تعداد، فیس کورس‌های آموزشی را ندارند.
وی افزود: دو استاد گفته‌اند که به طور داوطلبانه جوانان را درس می‌دهند و ما چنین برنامه‌ای را به راه انداختیم و این زمینه آموزش آنها را فراهم کردیم که بتوانیم یک خدمت به اولاد مردم کرده باشیم.
محمدی تاکید کرده که ۲۰ تن از نیروهای طا-لبان نیز در این صنوف شرکت دارند و سایر اشتراک کنندگان را دانش آموزان مکاتب و مدارس تشکیل می‌دهند.
رییس اطلاعات و فرهنگ طا-لبان در فاریاب گفت که فعلاً همه شاگردانی که ثبت نام کردند از طبقه ذکورند و به مدت دو ماه در این دوره آموزشی درس خواهند خواند.
این در حالی است که بر اساس اطلاعات منابع محلی در شمال، شماری از نیروهای طا-لبان پس از تسلط طا-لبان بر کشور در دانشگاه‌های خصوصی نیز شامل شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا