آخرین اخبارجهانسیاست

ویست:

طا-لبان به تعهدات شان با امریکا پابند هستند/ از منازعه مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که واشنگتن از سیاست تعامل با طالبان در زمینه موضوعات حیاتی پشتیبانی می‌کند.

توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان به تازگی در مصاحبه‌ای گفته که ایالات متحده از سیاست تعامل با طا-لبان در مورد مسایل حیاتی، از جمله اقتصاد، نگرانی‌های شدید حقوق بشر، تعهدات امنیتی، تلاش برای مهار مواد مخدر، گفت‌وگوهای میان‌افغانی در مورد آینده این کشور پشتیبانی می‌کند.

ویست گفته است: برای اینکه افغانستان روی پای خود بایستد، زنان باید آموزش ببینند و به اقتصاد کمک کنند.

به گفته وی، اگر تغییر در سیاست‌های طا-لبان صورت گیرد، به این دلیل است که افغان‌ها آن را خواسته‌اند، نه این‌که به خاطر درخواست‌های خارجی باشد.

وی افزوده است: سال گذشته ما شاهد کاهش استقبال از حملات تروریستی علیه غیرنظامیان در افغانستان بوده‌ایم. این روند تا حدی ناشی از تلاش طا-لبان علیه داعش است.

نماینده امریکا همچنین بیان داشته که ایالات متحده نزدیک به ۲ میلیارد دالر کمک بشردوستانه برای حمایت از مردم افغانستان ارایه کرده است. با این حال، ویست خاطرنشان کرده است: سیاست‌های طا-لبان، ارایه این کمک‌ها را برای سازمان‌های کمک‌رسانی بسیار دشوار کرده است.

تام ویست همچنان تصریح کرده که امریکا از هیچ نوع نزاع مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کند. او تاکید کرد که با حمایت از نزاع مسلحانه چرخه خشونت متوقف نمی‌شود.

گفتنی است که از زمان خروج ایالات متحده از افغانستان، واشنگتن هفته‌‌وار دست‌کم ٤٠ میلیون دالر تحت برنامه‌ کمک‌های بشری به افغانستان فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا