آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان به توماس ویست نماینده امریکا هشدار دادند

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان در واکنش به سفرهای اخیر توماس ویست به کشورهای منطقه و دیدار با برخی اعضای احزاب سیاسی، هشدار داده و آن را تحریک کننده علیه طا-لبان خوانده است.

طا-لبان به توماس ویست نماینده امریکا هشدار دادند

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان گفته، اگر سفرهای اخیر توماس وِیست، نماینده‌ ویژه‌ امریکا در امور افغانستان به کشورهای منطقه به هدف تحریک افراد علیه طا-لبان باشد، به نفع امریکا نیست.
به گفته‌ او، اگر امریکا می‌خواهد صلح و ثبات در افغانستان و منطقه دوام یابد، سفرهای توماس وِیست مفید است، در صورتی که او مخالفان طا-لبان در خارج را متقاعد کند که برگردند و از هر نوع مخالفت دست بردارند.
مجاهد می‌افزاید که اگر هدف توماس وِست، تحریک مخالفان طا-لبان علیه این گروه و «صلح و ثبات شد»، این‌کار به نفع امریکا هم تمام نمی‌شود.
مجاهد افزوده که نماینده‌ ویژه‌ امریکا در تماسی که با وزارت خارجه‌ طا-لبان داشته هم گفته است که سفرهایش را در منطقه به هدف تداوم صلح و ثبات در افغانستان انجام می‌دهد.
این در حالی است که اخیراً توماس ویست نماینده ویژه امریکا در سفری به ترکیه، هند، تاجیکستان و پاکستان با رهبران سیاسی و اعضای احزاب مخالف طا-لبان دیدار داشته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا