آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومتخبر های مهمرسانه‌هازنانمنطقه

طا-لبان: به زودی قانون رسانه‌ها را اعلام می‌کنیم

خبرگزاری دید: خیرالله خیرخواه،‌ وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست با انتقاد از برخی رسانه‌های فعال در خارج کشور گفته است که با تغییرات اندکی در قانون قبلی رسانه‌ها به زودی دستور کار فعالیت رسانه ای در کشور اعلام خواهد شد. وی افزوده است که؛ در قانون جدید رسانه‌ها بر رعایت منافع ملی و حفظ حریم خصوصی تأکید شده است.

طا-لبان: به زودی قانون رسانه‌ها را اعلام می‌کنیم

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ جکومت سرپرست در جمع خبرنگاران در ولایت پکتیا با اشاره به اینکه در قانون جدید مفاهیم مشابه با قانون رسانه‌های قبلی است تصریح نموده است که تغییرات زیادی در قانون پیشین رسانه‌ها نیامده است و مطابق با شریعت و اصول تعیین شده کسی حق ندارد که وارد حریم خصوصی دیگران شود.

وی گفته است که ابلاغ قانون جدید رسانه‌ها زمان زیادی را نخواهد برد .

این در حالی ست که با گذشت ۳ سال از حاکمیت مجدد طا-لبان در کشور رسانه های بیشماری از فعالیت باز مانده اند در همین حال حکومت طا-لبان قوانین بازدارنده و محدود کننده ای را برای فعالیت رسانه‌ای در کشور در دستور کار خود قرار داده اند.

حق دسترسی به اطلاعات از جمله مواردی ست که حکومت سرپرست ان را محدود ساخته و رسانه‌ها نمی توانند در بسیاری از موارد به اطلاعات دسترسی داشته باشند. حتی در برخی ولایات احکامی چون ممنوعیت مصاحبه، تهیه عکس و فیلم و همچنین فعالیت خبرنگاران زن اعمال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا