آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان به هیئت هندی: با دریافت اطلاعات ویژه علیه «تروریست‌ها» اقدام می‌کنیم

خبرگزاری دید: مقامات طا-لبان در جریان سفر هیئت هندی به کابل به آن‌ها اطمینان داده است که نه تنها اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان علیه کشور ثالث استفاده شود، بلکه با دریافت اطلاعات دقیق علیه تروریست‌های مستقر در پاکستان نیز اقدام خواهند کرد.

طا-لبان به هیئت هندی: با دریافت اطلاعات ویژه علیه «تروریست‌ها» اقدام می‌کنیم

به نقل از هندوستان تایمز، جی‌پی سینگ رهبر هیئت هندی و کارشناس امور افغانستان، پاکستان و ایران در دیدار با ملا یعقوب و سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت دفاع و داخله طا-لبان در کابل دیدار کرده است.
بر اساس اطلاعات موجود از کابل و دهلی‌نو، رهبری طا-لبان نه تنها وعده اقدام علیه گروه‌های خاص مستقر در پاکستان مانند جیش محمد، لشکر طیبه و مجاهدین حزب را داده، بلکه بر اساس اطلاعات خاص تروریست‌های القاعده در شبه‌قاره را نیز هدف قرار خواهند داد.
در همین حال، برداشت هند از این نشست دوجانبه این است که رابطه حکومت طا-لبان با القاعده مانند روزهای اسامه بن لادن در دهه‌های گذشته نیست، اما در تعهد و توانایی جنگجویان طا-لبان برای مقابله با سلفی‌ها و گروهای تروریستی شک و تردید دارد.
هند مدعی است که بر اساس اطلاعات آن‌ها، القاعده شبه‌قاره هند و داعش-شاخه خراسان نیز از محصولات جدید کارخانه‌های تروریستی مستقر در پاکستان است که با دولت نیز تعامل دارند.
هند هم اکنون به مقامات منطقه‌ای و غرب اطلاع داده است که هرگونه حمله تروریستی در خاک هند با واکنش تلافی‌جویان شدید روبرو خواهد شد.
این در حالی است که به تازگی القاعده هند را تهدید به انجام حملات کرده است.
گفتنی است که سفر هیئت هندی به کابل پس از آن صورت گرفت که مشاور امنیت ملی این کشور در نشست منطقه‌ای در تاجیکستان از مقامات روسیه، چین و جمهوری‌های آسیای مرکزی خواست توانایی افغانستان را برای مقابله با تروریزم که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا