آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان: به کشورهای غربی در نشست اسلو جواب قانع کننده دادیم

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه حکومت طا-لبان اعلام کرده که در سفر به ناروی، سرپرست این وزارت در مورد نگرانی های کشورهای غربی در باره حقوق بشر، آموزش، کار و حقوق زنان دلایل قانع کننده‌ای برای آنان ارائه کرده است.


شیخ عبدالحکیم شرعی سرپرست وزارت عدلیه طا-لبان که در جمع هیئتی به رهبری امیرخان متقی به ناروی رفته بود، می‌گوید که این هیئت توانست به نگرانی‌های کشورهای غربی جواب معقول و منطقی بدهد.
وزارت عدلیه در خبرنامه‌ای گفته که سرپرست این وزارت در شهر اسلو با نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، نماینده‌های ویژه قطر، بریتانیا، ناروی، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتحادیه اروپا دیدار کرد و به آنان درباره خط مشی و سیاست حکومت اسلامی طا-لبان توضیحات ارایه کرد.
در این خبرنامه گفته شده که «نمایندگان کشورهای غربی در ارتباط با موارد مختلف تشویش داشتند و در مورد حقوق بشر، آموزش، کار و حقوق زنان، نظام همه شمول و سایر موارد اعتراض داشتند، سرپرست وزارت عدلیه در زمینه توضیحات کامل و دلایل قانع کننده ارایه کرد؛ طوری که در بسیاری از موارد آن‌ها به بی جوابی شان اقرار نموده و اطمینان هم حاصل نمودند».
وزارت عدلیه گفته که این گونه سفرها برای آبادی افغانستان و ارتباط با جهان بسیار با ارزش است، به همین خاطر نماینده‌های طا-لبان با آمادگی و مسئولانه اشتراک کرده و دوام این گونه نشست‌ها را به نفع افغانستان و جهان دانستند.
در خبرنامه آمده که این هیئت در دیدار با شخصیت‌های افغانستانی نیز به آنان اطمینان داد که افغانستان خانه مشترک همه است، برای هیچ کس مانع و خطری برای زندگی کردن در افغانستان نیست. هیئت تعهد کرد که حکومت اسلامی طا-لبان از جان، مال و عزت آن‌ها به حیث یک نظام مسئول حفاظت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا